Italsko-americký silák vám vyrazí dech. První kilometry s CR&S

Exkluzivně
Dnešní doba začala nahrávat malým motorkovým manufakturám. Ty se soustředí na stavbu prémiových a výstředních strojů, které svou cenou rozhodně nepatří k nejdostupnějším. Jednou takovou značkou je italská CR&S. Třičtvrtěmilionový model Duu jsme projeli jako první z Česka.
První Čech na motocyklu CR&S

První Čech na motocyklu CR&S | foto: Matěj Oliva

Značka CR&S je na trhu už nějaký ten pátek a uvedla se díky stavbě jednoválcového stroje určeného pro závody Supermono. Využíval k pohonu jednoválec Rotax a nabízel celou řadu zajímavých řešení. Na tratích se velice osvědčil, ale obchodní úspěch nebyl valný.

Výrobce se ale nevzdal a přišel s novinkou, která vyrazila dech odborníkům i motocyklové veřejnosti. Spojení amerického dvoulitrového dvouválce S&S s italským designem a elegancí už samo o sobě zaručuje výjimečnost. Když ale motorku vidíte na vlastní oči, nechce se vám věřit, že něco takového není jen výplod šíleného stavitele, ale sériová produkční motorka, na které můžete jezdit každé ráno do práce.

Motocykl těsně před dokončením

Motorka je už svou konstrukcí hodně zajímavá. Rám tvoří silná trubka, která je zároveň jednou ze dvou nádrží. Druhá je pod sedlem a jsou navzájem propojené. Zadní kyvná vidlice je rovněž ocelovým svařencem a je na ní letmo uložené zadní kolo.

Celý stroj používá ve své konstrukci hodně karbonových dílů, které jsou použité na blatníky, kapoty a další části. Karbon zároveň dobře dokresluje futuristický design.

Černá bestie v akci

Jako vůbec první Čech jsem měl možnost se na CR&S Duu svézt. Vzhledem k tomu, že konstruktéři i majitelé značky jsou velkými motocyklovými nadšenci, neměli problém s tím mi motorku svěřit do italského provozu.

Barvu lze změnit dle přání zákazníka

Zvuk velkého dvouválce je naprosto impozantní, na hrubé americké převodovce řadím s kovovou ránou jedničku a téměř na volnoběh jsem uvedl černou bestii k pohybu. Zátah motoru je ohromující, díky velkému točivému momentu reaguje motorka okamžitě i na jemné pootočení plynovou rukojetí.

Motorka ale rozhodně není neobratná a řídí se podobně jako třeba Ducati Diavel, o sportovní zážitky vás rozhodně nepřipraví. Zároveň ale zůstává relativně pohodlná a snesl bych na ní i delší výlet...

Pokud se tedy chystáte pořídit si motorku, na kterou máte zhruba 30 000 eur (asi tři čtvrtě milionu korun) a nevadí vám na ni půl roku čekat, rozhodně se na CR&S Duu podívejte.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...