Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italsko-americký silák vám vyrazí dech. První kilometry s CR&S

Exkluzivně aktualizováno 
Dnešní doba začala nahrávat malým motorkovým manufakturám. Ty se soustředí na stavbu prémiových a výstředních strojů, které svou cenou rozhodně nepatří k nejdostupnějším. Jednou takovou značkou je italská CR&S. Třičtvrtěmilionový model Duu jsme projeli jako první z Česka.

První Čech na motocyklu CR&S | foto: Matěj Oliva

Značka CR&S je na trhu už nějaký ten pátek a uvedla se díky stavbě jednoválcového stroje určeného pro závody Supermono. Využíval k pohonu jednoválec Rotax a nabízel celou řadu zajímavých řešení. Na tratích se velice osvědčil, ale obchodní úspěch nebyl valný.

Výrobce se ale nevzdal a přišel s novinkou, která vyrazila dech odborníkům i motocyklové veřejnosti. Spojení amerického dvoulitrového dvouválce S&S s italským designem a elegancí už samo o sobě zaručuje výjimečnost. Když ale motorku vidíte na vlastní oči, nechce se vám věřit, že něco takového není jen výplod šíleného stavitele, ale sériová produkční motorka, na které můžete jezdit každé ráno do práce.

Motocykl těsně před dokončením

Motorka je už svou konstrukcí hodně zajímavá. Rám tvoří silná trubka, která je zároveň jednou ze dvou nádrží. Druhá je pod sedlem a jsou navzájem propojené. Zadní kyvná vidlice je rovněž ocelovým svařencem a je na ní letmo uložené zadní kolo.

Fotogalerie

Celý stroj používá ve své konstrukci hodně karbonových dílů, které jsou použité na blatníky, kapoty a další části. Karbon zároveň dobře dokresluje futuristický design.

Černá bestie v akci

Jako vůbec první Čech jsem měl možnost se na CR&S Duu svézt. Vzhledem k tomu, že konstruktéři i majitelé značky jsou velkými motocyklovými nadšenci, neměli problém s tím mi motorku svěřit do italského provozu.

Barvu lze změnit dle přání zákazníka

Zvuk velkého dvouválce je naprosto impozantní, na hrubé americké převodovce řadím s kovovou ránou jedničku a téměř na volnoběh jsem uvedl černou bestii k pohybu. Zátah motoru je ohromující, díky velkému točivému momentu reaguje motorka okamžitě i na jemné pootočení plynovou rukojetí.

Motorka ale rozhodně není neobratná a řídí se podobně jako třeba Ducati Diavel, o sportovní zážitky vás rozhodně nepřipraví. Zároveň ale zůstává relativně pohodlná a snesl bych na ní i delší výlet...

Pokud se tedy chystáte pořídit si motorku, na kterou máte zhruba 30 000 eur (asi tři čtvrtě milionu korun) a nevadí vám na ni půl roku čekat, rozhodně se na CR&S Duu podívejte.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Yamaha Grizzly 700 EPS
Yamaha Grizzly 700 EPS

r.v. 2011, naj. 392 km
220 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.