Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UniVerse: vesmírná dodávka od Daewoo

  14:18aktualizováno  14:18
Nejen novinkou střední třídy jménem Lacetti "žijí" momentálně technici automobilky Daewoo. Multifunkční vozidlo UniVerse, které se pyšní rozměry minibusu, je toho příkladem. Otcové početných rodin si při pohledu na devět míst v prosvětleném a prostorném interiéru jen povzdechnou...

Daewoo UniVerse je bohužel prozatím jen studií, kterou automobilka ukazuje svůj um na expozicích světových autosalonů. Studie zavítala na evropský kontinent poprvé právě na autosalon ve Frankfurtu.

Universe = vesmír

"Vesmírná dodávka" těží především z velkorysé délky téměř pěti metrů, nezanedbatelný není ani rozvor 2 870 mm. Největší péči v Daewoo věnovali maximálnímu využití vnitřního prostoru. Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot, uvnitř je však neuvěřitelně variabilní. Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan nebo velkou dodávku (samozřejmě plnou multimediálních hraček), schopnou pojmout jakkoliv těžký a objemný náklad.

Daewoo UniVerse si snad ani nezaslouží pojmenování MPV, označení "menší dodávka" je rozhodně příhodnější. Tento pocit umocní i pohled pod kapotu, kde řidiče překvapí dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu - 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Záměrem Daewoo však není jen prezentovat schopnosti svých motorářů, UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky. Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že UniVerse pokořuje i typického zástupce třídy Renault Espace (kromě osmi milimetrů výšky).

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách - karoserie je pětidveřová. Na "UFO" notu hrají pruhy světel lemující kola. Předek příliš extravagance nepobral, zadní část je pak absolutně kolmá, zřejmě v zájmu maximální využitelnosti prostoru.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky "trůní" obří displej - Daewoo UniVerse je dalším vozem, který je "chytřejší než svůj řidiče". Vůz má být jakýmsi poslem informační zábavy 21. století.

"Vesmírná dodávka" těží především z více než velkorysé délky, která činí téměř pět metrů, nezanetbatelný není ani rozvor 2 870 mm.

Pod kapotou se ukrývá dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu: 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že kromě 8 mm výšky, uniVerse pokořuje i etalon třídy Renault Espace.

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách (karoserie je 5ti dveřová).

Daewoo UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky.

Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot uvnitř je však neuvěřitelně variabilní.

Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan, případně velkou dodávku (samozřejmě že plnou multimediálních hraček) schopnou pojmout sebetěžší a sebeobjemnější náklad.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky pak "trůní" obrovský displej.

Daewoo vymyslelo multifunkční vozidlo, pyšnící se rozměry minibusu pojmenované UniVerse. Uvnitř nalezne pohodlí devět cestujících.

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.