Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

USA: Bože, spas naše auta!

  11:01aktualizováno  11:01
Jako trojice spoluviníků pádu tří amerických automobilek se tři velká sportovně užitková auta (SUV) němě kála a prosila s dělníky v lavicích chrámu Velké milosti Boží, jednoho z největších kostelů v Detroitu, o rychlou spásu.

Mše za americké automobilky | foto: Reuters

Ford Escape, Chevrolet Tahoe z dílny General Motors a Chrysler Aspen byly zaparkované poblíž oltáře, přímo před chórem, těsně za kazatelnou.

Nedělní mše měla pomoci přimět kongresmany k rychlé pomoci třem místním automobilkám, o které právě jednali. I proto měla trojice těchto těžkých aut, která do kostela přistavili místní dealeři, hybridní pohon.

Důkaz, že místní auta mohou jezdit na benzin i elektřinu, má pomoci obměkčit zákonodárce k požadované finanční injekci ve výši 34 miliard dolarů na záchranu ztrátových výrobců.

Mše za americké automobilky

"Nikdy jsme neprožívali tak černou hodinku jako tento týden," uvedl v neděli před několika tisíci shromážděných reverend Charles Ellis. "Tento týden naše životy visí nad propastí nejistoty, zda nám obě komory Kongresu podají pomocnou ruku."

K prosbě o pomoc pro automobilky, jejichž finanční zdroje rychle vysychají, se připojily místní náboženské autority z tábora křesťanů, židů i muslimů.

Prezident a zákonodárci za demokraty vyjednávali o podmínkách, za kterých by GM, Ford a Chrysler dostaly překlenovací úvěr do jara příštího roku. Zřejmě ale dostanou jen necelou polovinu, tedy patnáct z požadovaných 34 miliard dolarů. Zároveň s tím budou muset slíbit výrobu efektivnějších, "zelených" aut. A šéf GM RickWagoner nejspíš přijde o práci.

Tato automobilka, které v Evropě patří značka Opel, včera spustila neobvyklou reklamní kampaň. V ní se kaje, že americké spotřebitele "zklamala", občas i "zradila", protože dovolila, že "kvalita spadla pod standard a design se stal nevýrazný".

Mše za americké automobilky

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.