Ten by měl registrovat výsledky z radaru i video-senzorů speciálních kamer, které budou integrovány do různých míst karosérie. Systém tak bude eliminovat nehody způsobené především řidičovou nepozorností. Například tehdy, když motorista přehlédne vůz v mrtvém úhlu za automobilem. Kamery umístěné v zadní části vozu zase upozorní na přibližující se automobil v rychlém dálničním pruhu. Stejná kamera značně usnadní i parkování.
Soutěžní slovo pro úterý 5.2.2002: DOPRAVNÍ |
V současnosti se již podobná zařízení pracující na principu radarových vln používají, například usnadňují parkování. Luxusní vozy jsou již také vybavovány radarovým čidlem, které mapuje prostor před automobilem ve vzdálenosti do 120-ti metrů, a v případě potřeby vozidlo přibrzdí. Systém fungující na bázi porovnávání rychlostí řidičova auta a vpředu jedoucího dopravního prostředku je obvykle aktivizován od 30 km/h.
Pro vývoj podobných systémů jednoznačně hovoří i statistiky. Dle odhadů by k 30-ti procentům čelních kolizí vůbec nedošlo, kdyby řidič zareagoval o půl sekundy dříve. U najetí do vpředu jedoucího vozu by šlo dokonce zabránit pomocí elektroniky až 60 procentům zbytečných karambolů.
V další fázi prý bude elektronika schopna rozeznat dokonce charakter objektu v okolí či podélné značení na silnicích. Uvažuje se také o kamerách pro noční vidění či infračervených čidlech, které by minimalizovaly problémy v případě špatných klimatických podmínek. Časem se prý dočkáme i automatického vedení vozu pomocí "elektronické silnice". Tato budoucnost je ale podstatně vzdálenější.