Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i Amerika zná Kiu cee´d. Jako auto budoucnosti

aktualizováno 
Johnson Controls, americká společnost specializující se na vývoj a výrobu součástek pro automobilový průmysl, se chce na detroitském autosalonu pochlubit, že také zvládá hybridní technologie. Ukazuje to na autě, které je pro Ameriku exotem.

Johnson Controls re3 | foto: Johnson Controls

Kdo by si před pár lety pomyslel, že jako výkladní skříň technologií budoucnosti bude obdivovat korejskou kiu.

Cee´d pomohl nastartovat vlnu snižování cen aut v Česku, teď už ji zná i Amerika. Koncept re3 ("rethink, renew, and respond") ukazuje, co řidiče v blízké budoucnosti na palubě aut čeká.

Cee´d patří v Evropě do takzvané "nižší střední" třídy, Američané tomu ale při pomyšlení na své koráby silnic věřit nebudou. A už vůbec si budou špatně představovat, že jich v takovém autě má odjet pět. Už i severoamerický trh ale začíná brát auta pod pět metrů délky a s něčím menším, než je osmiválec pod kapotou, vážně.

Cee´d kromě svých sériových vlastností přidává v podání Johnson Controls ještě lepší variabilitu interiéru. A je hlavně přehlídkou materiálů budoucnosti. Podle vývojářů jsou to třeba materiály přírodního původu. Nejen že je jejich výroba přívětivější k životnímu prostředí, ale z nich vyrobené díly mohou také být až o třetinu lehčí.

Speciální tenká sedadla vyplněná pěnou biologického původu šetří místem a zároveň velmi dobře ochrání posádku při nárazu zezadu. Středovému panelu přístrojovky dominuje sedmipalcový LCD displej.

To hlavní je ale schované před kabinou. Hybridní soustrojí re3 pracuje, jak jsme zvyklí. Buď jedete jen na baterie, nebo se o práci dělí elektrony a fosilní palivo živící spalovací motor. Li-ion baterie jsou uložené ve středovém tunelu mezi předními sedadly co nejblíž těžišti auta a je možné je dobíjet ze zásuvky; pozitivem je, že neubírají místo posádce ani nákladu v kufru.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.