Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i u Renaultu umějí SUV, jmenuje se Koleos

  12:25aktualizováno  12:25
Když chce renaultista vyrazit do přírody, musí si ještě pár měsíců vystačit s klasicky střiženými auty. Nafintěný teréňák − neboli SUVčko − ale už dostane i Renault. Jmenovat se bude Koleos, jeho původ hledejte u Nissanu a vyrábět ho bude − aby to nebylo moc jednoduché − Samsung.

Renault Koleos | foto: Renault

Že se koleos z produkce Samsungu dostane i do Evropy pod značkou francouzské automobilky, už je jisté docela dlouho. Vývojáři Renaultu mají teď posledních pár týdnů na vyšlechtění estetiky a techniky podle chuti evropských zákazníků. První oficiální fotky už jsou venku a šéf automobilky Carlos Ghosn si už sepisuje slavnostní řeč pro odhalení Renaultu Koleos v Ženevě.

Latinské přísloví říká "lépe pozdě než nikdy". Renault před pár lety nezachytil překotný rozvoj kategorie aut, která by ráda vyrážela do terénu, kdyby je tam jejich majitelé někdy vzali. SUVčka neboli sportovně užitková auta se sice stejně nakonec prohánějí téměř bezvýhradně po silnicích a pokořují nejvýš obrubníky a retardéry v centrech měst, ale automobilka, která je ve své nabídce nemá, jako by nebyla.

Renault Koleos

Konkurent pro VW Tiguan a třeba také Nissan Qashqai se představí začátkem března na autosalonu v Ženevě, do prodeje dorazí v druhé polovině roku. Manažery Nissanu úspěšný start prodeje qashqaie hodně překvapil, tiguan hlásí: vyprodáno, koleos má tedy dobrou šanci zabodovat také. Aby to neměl lehké, vyrazí za stejnými zákazníky také Ford Kuga a Mercedes GLK. Chystá se Audi Q5 a určitě se přidá ještě někdo další. Třeba příští rok Škoda Yeti...

Terénní verze starého Renaultu Scénic RX4 byla zajímavým experimentem, nyní je v nabídce "terénně" oplastovaný nový Scénic Cross. Klasické SUVčko v nabídce Renaultu ale nahradit nemohou.
 
452 centimetrů dlouhý a 1,84 m široký koleos se svému asijskému vzoru (tam se prodává jako Samsung QM5) technicky ani vizuálně moc vzdalovat nebude. Jak bude vypadat, už vědí také ti, kteří viděli studii před dvěma roky v Paříži. - FOTOGALERIE ZDE

Nabídka motorů má stát na dvojici nafťáků o objemu dva litry. Ten slabší má 150 a silnější o pětadvacet koní víc, krouticí moment prvního dosahuje 320, druhého 350 newtonmetrů. Benzin bude tankovat dvouapůllitr, vyvíjený ve spolupráci s Nissanem, který bude mít 170 koní a 226 Nm.

Podvozek a pohon všech kol pochází z Nissanu X-Trail. Za běžných adhezních podmínek se přenáší 100 % výkonu na kola přední nápravy, v případě potřeby přerozdělí až polovinu ve prospěch zadních kol.

Silnější naftová verze bude k mání jenom jako "čtyřkolka", ke slabšímu turbodieselu a benziňáku si budete moci zvolit také pouze pohon předních kol. Převodovky budou šestistupňové, k nafťákům budou k mání klasické automaty, benzin dostane za příplatek variátorovou CVT.

Koleos odveze 450 litrů věcí, když se sklopí zadní sedadla, naloží jich 1 380. Nakládání usnadňuje dolů výklopný spodní díl víka kufru, který unese až dva metráky.

Renault Koleos

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.