Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už je to tady! Auta z Kolína

  17:08aktualizováno  17:08
V kolínské automobilce TPCA vrcholí přípravy na zahájení sériové výroby tří nejmenších vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën. Jak budou vypadat se dozvíme během dneška. "Počítáme, že výrobu zahájíme na konci února," říká šéf TPCA Masatake Enomoto. Premiéru si vozy odbudou v březnu na ženevském autosalonu.

Co všechno lze nyní prozradit o novém voze od Toyoty?
Bude to malé auto, menší než Toyota Yaris. Nový vůz musí být dostupnější než to, co nabízíme dnes. Zároveň musí být bez kompromisů v oblasti kvality a bezpečnosti. Nebude to žádná hračka.

Komu je takový vůz určen?
Už dříve bylo řečeno, že hlavními zákazníky budou mladší lidé, kteří žijí ve městě a mají dost peněz... Náš vůz může pokrýt spoustu generací. Cílovou skupinou budou hlavně mimo jiné ženy a rodiny, pro které to může být druhé, případně třetí auto. Mým úkolem je však vůz především postavit, nikoli prodat. 

Auto už máte hotové?
Z hlediska vývoje ano. Jsme v procesu finálního testování strojů a pilujeme poslední detaily. Auto musí být připraveno pro výrobu v únoru.

Čtěte také

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

Toyota se dnes profiluje jako značka, která umí dělat úsporná a čistá auta. Platí to i o aygu, respektive o Peugeotu 107 a Citroënu C1?
Ve srovnání s yarisem bude spotřeba o něco nižší. Do roku 2008 musíme v Evropě snížit emise našich aut tak, aby v průměru produkovaly pod 140 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Bez malých aut by to bylo těžké. Sotva bychom mohli dál vyrábět lexusy nebo Land Cruisery.

Věříte, že lidé budou slyšet na nižší spotřebu a omezí svůj luxus?
Nevím, jak v USA, naše auto je určeno pro Evropu. Jsem si však jist, že spotřeba bude hrát při koupi auta stále větší roli. 

Říkáte, že auta jako Aygo konkurence nemá. Proč ostatní otálejí?
Protože vyrábět takový vůz se ziskem není snadné. Zvláště když chceme udržet kvalitu a bezpečnost. 

V Německu se propouští, bude se výroba aut dál stěhovat k nám?
Záleží na tom, jak poroste zdejší trh. Pro každou automobilku je lepší být blízko zákazníka, doprava je drahá. 

Levná výroba znamená tlak na mzdy, takže už nyní musíte podnikat náborové cesty do severních Čech. Nepřipadá vám zvláštní, že musíte složitě lákat lidi, kteří nemají práci?
Myslím, že to je v Česku obecný problém. Vláda by měla více podpořit občany v tom, aby pracovali, a ne pouze pobírali sociální dávky. Přimět je k práci a placení daní. Nabírání našich zaměstnanců však běží podle plánu a příští rok u nás budou pracovat tři tisíce lidí. Zatím jsme v polovině.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.