Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už nespěchám jen proto, abych čekal...

  9:18aktualizováno  9:18
Automobilový závodník Emil Triner (41) má za sebou dvacet sezon v kokpitu silničních rychlých aut.
Automobilový závodník Emil Triner (41) má za sebou dvacet sezon v kokpitu silničních rychlých aut. Podstatnou část z toho dokonce jako tovární jezdec mladoboleslavské Škody. Byl už evropským i světovým mistrem. Mockrát už závodil na stejných silnicích, kudy přes rok jezdí jako každý jiný šofér, a přesto se mu hranice mezi závoděním a "normálním" ježděním nesmývá. Emil Triner nespěchá.

Opravdu nikdy si mimo závod - jen tak sám - nezazávodíte?

Ani ne. Jezdím pomalu... jako obyčejní smrtelníci. No, ale je fakt, že čas od času mě to chytne a vezmu za to. Je to ale nejspíš víc autem než mnou. Třeba před nějakými osmi lety jsem měl jako tréninkový stroj Audi S2 coupé 2.3 Turbo V5 Tuning. Mělo 300 koní a bylo na běžných číslech. A to mě občas draplo, to jo.

Co znamená "draplo"? Začal jste závodit v běžném provozu?

Ale vůbec! To třeba jenom při předjíždění je potěšení fakt tvrdě zaakcelerovat. Tlačí to do sedačky a tři sta koní promluví. To je jen pro pocit. Je ale pravda, že svůj osobní rychlostní rekord jsem si dal za běžného provozu na dálnici - 280 kilometrů v hodině. Ale to bych asi neměl říkat... Dobře, ale musím dodat taky, že to bylo jenom pár vteřin a byl jsem v pozoru jako nikdy!

A jinak na dálnici...

Jako každý. Opravdu.

Ani třeba když jedete ze závodů?

Tak to naopak už jsem takovej vybouřenej a jedu celkem klidně. Navíc si užívám toho pocitu, jak ohromně mám auto v ruce. Řídím s ohromným sebevědomím. To ale není špatně.

Nebojíte se na silnicích?

Ne. Vím, že se hodně lidí bojí ostatních řidičů kolem. Já tenhle pocit sice chápu, ale nesdílím. Já se snažím předvídat, co ti kolem mě asi tak udělají.

Havaroval jste někdy za běžného provozu?

Ano, ale díky bohu to byly jenom lehčí rány. Je pravda, že bez uzavření si třeba jedeme prohlédnout nějakou trať. No a často se stane, že si nějakou zatáčku potřebuju projet pod plynem. Zkusit ji, co dělá. Jenomže tohle není dobré dělat třeba před horizontem, kde fakt nevíte, co bude. Já už jsem jednou takhle trefil jiný civilní osobák a to pak mrzí.

Co ve vašem podání znamená spěchat autem?

Už nic! Nemá to smysl. Já jsem mockrát, opravdu mockrát jel z Příbrami do Mladé Boleslavi. Nějakých 130 kilometrů. Jenomže když jsem nestíhal a jel jsem rychle, nahnal jsem sotva čtvrthodinu. A pak jsem stejně vždycky na někoho musel čekat. A když přijel, tak se omluvil, že byla hrozná doprava. Tak jsem si řekl, že to fakt není nutné jet jako blázen a riskovat. Já už prostě nespěchám, abych pak čekal. A kdyby, manželka mě vždycky seřve.

Dobré auto však leckterého majitele jako by samo vybízelo prošlápnout plyn...

Tak ať si to zkusí třeba v neděli ráno někde na dálnici. Jen tak chvilku a pak zase klid. Co bych ale doporučil fakt každýmu: ať si třeba v zimě na prázdným parkovišti zkusí uvést auto do smyku. Ať se pokusí utržený auťák zase srovnat. Ať má každý představu, o co si vždycky, když jede rychle, koleduje...


Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.