Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už se nenakupuje jen s plnou peněženkou

aktualizováno 
-
Časy, kdy zájemci o koupi starších aut přicházeli do bazarů s naditými peněženkami a platili hotově, jsou nenávratně pryč. Obchodu s ojetinami po celé republice vládne leasing nebo prodej na úvěr. "Leasing představuje 90 procent našeho obratu," říká olomoucký prodejce jetých vozů Robert Bak a doplňuje, že zákazníkům většinou nevadí, že tak za vůz platí až o čtvrtinu více. "Mnozí lidé nedají dohromady větší peníze, ale měsíční splátky jim nedělají potíže," uvádí Robert Bak. Olomoucký, až devadesátiprocentní podíl leasingu je výjimkou, obvyklou skutečnost symbolizuje stav z největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha: zmíněným způsobem prodá polovinu vozidel. "Leasing posunul těžiště zájmu od automobilů v ceně do 100 tisíc korun ke kvalitnějším vozům zhruba do 140 tisíc korun," upřesňuje šéf nákupu firmy Tomáš Pánek. Padesátiprocentní podíl leasingu na obchodech hlásí i z druhého největšího bazaru Česka, pražské společnosti Auto ESA. "Význam leasingu brzy ještě vzroste, minimálně na 65 procent," odhaduje Zdeňka Smolíková. Zmíněnou formou se zdaleka neuplatňují jen zánovní vozy pro podnikatelské sféry. "Na spotřebitelský úvěr jsme prodali už i stařičkou Škodu 120 za 29 tisíc korun," uvádí Martina Radikovská z klatovského Autobazaru R+B. "Leasing nebo spotřebitelský úvěr vyřizujeme na každé třetí auto, které projde naším bazarem," pokračuje Jan Gyársás, technik pražského Autobazaru Dvořák. Podobně je na tom také pražský Auto Jary a na severu Čech kupříkladu Autobazar Jelínek. "Leasing na auta pro firmy je už delší čas běžný, v posledních měsících ale výrazně stoupl zájem o spotřebitelský úvěr," informuje vedoucí pobočky Auto Jary v Ústí nad Labem Miroslav Krupička. "Za hotové peníze prodáme jen polovinu aut, zbytek jde na leasing či na úvěr," sděluje i Pavel Stolařík z ostravského Autobazaru Super. "Na Ostravsku se projevuje nižší kupní síla, ale naštěstí k nám našli cestu lidé z Havířova."
Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.