Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V uzavírkách na D1 se za dva týdny začne měřit rychlost

  16:15aktualizováno  16:15
Silničáři v sobotu v opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou namontují kamery systému pro úsekové měření rychlosti. Rychlost projíždějících vozidel by se mohla na ostro začít měřit za dva týdny.

Úsekové měření rychlosti bude v místech, kde je zúžení a omezení rychlosti na 80 kilometrů v hodině. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Rýdla bude minimálně 14 dní potřeba ke kalibraci systému, aby mohl být použit jako důkazní materiál pro potrestání rychle jedoucích šoférů.

Úsekové měření rychlosti bude v místech, kde je zúžení a omezení rychlosti na 80 kilometrů v hodině.

Poměrové měření

Jak to funguje

Poměrové neboli úsekové měření je metoda určení průměrné rychlosti vozidla v definovaném úseku komunikace.

Délka tohoto úseku je přesně vyměřena (může být řádově od 100 metrů až do desítek kilometrů). Nainstalované zařízení měří dobu průjezdu každého vozidla tímto úsekem.

Výsledkem je požadovaná průměrná rychlost, která se vypočítává podílem délky úseku a doby jeho průjezdu.

Systém využívá pro měření doby průjezdu kamery synchronizované na přesnou časovou základnu. Zařízení musí být certifikováno a ověřováno Českým metrologickým institutem.

Měřený úsek je rozpoznatelný podle bílé čáry napříč jízdním pruhem. Ta vždy označuje začátek a konec měřeného úseku.

Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Právě na těchto citlivých místech se mají zařízení pro měření postupně objevit. Silničáři si od nového opatření slibují kromě zvýšení plynulosti provozu i zvýšení bezpečnosti lidí pracujících na opravě dálnice. Naopak místa bez uzavírek by i do budoucna neměla být trvale pod dohledem radarů.

ŘSD plánuje do léta pořídit dalších pět podobných zařízení, která by se postupně měla objevit na dalších opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěných pět úseků, přičemž čtyři úseky z první vlny rekonstrukce, která začala v roce 2014, jsou už dokončené.

Detekční kamery umí po projetí automobilu měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Ty pak budou přestupky řešit s provozovatelem vozidla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.