Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Užitkové škodovky mají nové soupeře

aktualizováno 
Citroën Nemo, Peugeot Bipper a Fiat Fiorino – trojlístek společně vyráběných a technicky shodných malých městských užitkových aut vytvoří novou konkurenci pro Škodu Praktik.

Fiat Fiorino

Citroën Nemo a jeho "sourozenci“ budou ještě menší, než je v Česku velmi žádaný užitkový model Citroen Berlingo. Svými parametry novinky snesou srovnání s užitkovou Škodou Roomster, která se prodává pod jménem Praktik.

Trojice malých aut pro řemeslníky, majitelé restaurací, podnikatele a živnostníky různého zaměření dostala délku necelých 3,9 metru.

V tomto ohledu je Škoda Praktik o skoro 40 centimetrů delší, zároveň však o něco zaostává do šířky a o deset centimetrů do výšky.

Nový citroen, peugeot a fiat mají uvést až 2,5 kubíku nákladu. Užitková škodovka zvládne méně – nabízí prostor o velikosti 1,9 m3.

Praktik na druhou stranu uveze až 640 kilogramů, například Citroen Nemo pojme maximálně 610 kilogramů.

U užitkových aut je důležitý také přístup k nákladu. Zatímco k užitkové Škodě patří velké vyklápěcí víko směrem vzhůru na konci nákladového prostoru, italské a francouzské vozy pro práci dostaly dozadu praktičtější dvoukřídlé asymetricky dělené dveře.

Objednat bude možné také jedny nebo dvoje boční posuvné dveře. Škodovka má vzadu klasické dveře osobního auta.

Městské minidodávky francouzského a italského původu budou v prodeji také s podvozkem zvýšeným o 15 centimetrů, který se budou hodit firmám zajíždějícím na stavby nebo majitelům horských chat.

Později se nabídky rozšíří o speciální poštovní provedení, malý chladírenský automobil a servisní vůz.

Na trhu se novinky objeví na přelomu nového roku, cenu automobilky zatím nezveřejnily. Dostanou malý benzinový a dieselový motor s výkony přesahujícími 70 koní.

O produkci všech tří verzí se postará továrna v tureckém městě Bursa patřící k Fiatu.

Škoda Praktik, které trojice nových modelů vytvoří konkurenci, stojí od 297 381 korun i s DPH.

Podle automobilky Citroen panuje největší zájem o malá užitková auta ve Francii, Velké Británii, Itálii, Německu a Španělsku. Také v Česku rostou prodeje této kategorie každým rokem výš a výš.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.