Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Užívání sirén u sanitek by měl vymezit zákon

  7:43aktualizováno  7:43
Používání výstražných znamení sanitními vozy by měl vymezit zákon, jejich zneužívání je totiž podle mluvčího pražské záchranné služby Jana Škouly závažným problémem. Podle něj existuje jen v Praze přes 20 organizací zabývajících se převozem pacientů a jejich vozy mají výstražná znamení. Zdůraznil, že jen sanitky Záchranné služby hlavního města přepravují lidi v akutním ohrožení života. "To znamená, že v principu žádná jiná organizace ty majáky nepotřebuje," míní.Diskutujte v chatu u článku!

Mluvčí pražské policejní správy Eva Miklíková řekla,  že řidiči sanitek zneužívají výstražných znamení podle hustoty provozu. "Oni si tím vlastně zkracují cestu, například nejedou v koloně aut, ale po kolejích," dodala Miklíková na adresu
nedisciplinovaných řidičů sanitek. Výstražná znamení podle ní mají znamenat, že sanitka jede k případu, což se dá ověřit. 

Škoula se setkává s námitkou, že i sanitky jiných organizací mají mít výstražná znamení pro případ, že by se stav pacienta náhle zhoršil. Tento argument s poukazem na pokyny odborných společností odmítá. Z pokynů totiž podle něj vyplývá, že v případě zhoršení stavu převáženého pacienta mu má posádka sanitky
v prvé řadě poskytnout pomoc. "Pomoc nespočívá v tom, že šlápnu na plyn," dodal Škoula.

Podle dopravních policistů zneužívají řidiči sanitních vozů výstražná znamení nejčastěji v Ječné ulici, a to ve směru od náměstí I. P. Pavlova ke Karlovu náměstí v Praze 2. Dalšími místy, o nichž vědí, je Palackého náměstí a vltavské nábřeží.

Na zmíněný druh přestupků se v pondělí dopoledne zaměřili policisté z dopravního inspektorátu v Praze 10. Zkontrolovali 25 sanitek, v osmi případech zjistili porušení předpisu. Provinilý řidič může podle Miklíkové dostat pokutu až 1000 korun, anebo
policie jeho případ  oznámí příslušnému úřadu.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.