Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V audi na baterky sedí dva za sebou

  11:31aktualizováno  11:31
Takové audi tu ještě nebylo. Auto se čtyřmi kroužky na masce, to nemusí být jen nasupený mamut Q7, nebo ministerská A8 upalující levým pruhem dálnice. Audi chystá také malé lehké elektromobily. Nejzajímavější z nich se představí na autosalonu ve Frankfurtu za měsíc.

Audi urban concept | foto: Audi

Audi urban concept je něco jako velorex moderního věku. Lehký, jednoduchý, obratný, dvoumístný. Znalcům připomene kapotovanou tříkolovou podivnost začátku druhé poloviny dvacátého století Messerschmitt Kabinenroller. Jako zamaskovaný prototyp se nové audi prohání po Berlíně.

Audi urban concept najíždí testovací kilometry v Berlíně

Audi urban concept najíždí testovací kilometry v Berlíně.

Je pro dva, ti ale sedí za sebou. Uspořádání 1 + 1 se hodí do přeplněných městských ulic. Zadní cestující sedí o něco výš než řidič. Obě sedačky jsou napevno, pilot si upraví správnou pozici nastavováním volantu a pedálů.

Audi urban concept

Audisté v něm "svou" značku – i přes nekonvenční pojetí – najdou. Nechybí velká maska na přídi. Libůstkou designérů je barevný pruh na boku, odkazující na sportovní Audi R8.

V hlavní roli lehkost

Tvůrci zdůrazňují, že tohle audi nemá jediné zbytečné kilo navíc. Kokpit pro posádku je zároveň karoserií. Jedenadvacetipalcová kola vytrčená mimo karoserii chrání panely s blikajícími pásy diod LED. Auto nemá dveře, když chcete nastoupit, musíte odsunout panel střechy a s ním i boční panely, podobně jako u letadel. 

Při stavbě používali uhlíkový kompozit, který je velmi lehký a zároveň pevný. Pohon obstarávají dva elektromotory, které živí lithium-iontový akumulátor.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.