Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Británii prudce roste prodej škodovek

  11:42aktualizováno  11:42
LONDÝN - Celkové vysoké letošní nárůsty prodeje automobilů v Británii se projevují i na výsledcích mladoboleslavské automobilky. Škoda Auto oznámila, že letos do 30. listopadu v Británii prodala 34.184 automobilů, tedy o 28 procent více než za stejné období minulého roku, což je skoro trojnásobek celkového přírůstku prodeje automobilů ve Spojeném království za stejné období a mírně více, než činí trend prodeje dovážených značek.

Prodej automobilů v Británii za prvních jedenáct měsíců letošního roku vzrostl na 2,332.303 vozidel, tedy o deset procent ve srovnání s prvními 11 měsíci roku 2000. Růst vedou dovážené značky, jejichž prodej se v listopadu zvýšil o 20 procent.
Společnost automobilových výrobců a obchodníků (SMMT), která celkové údaje zveřejnila, upozornila, že se tedy již podařilo překonat rekord z roku 1989, kdy bylo prodáno celkem 2,300.944 vozidel.

V listopadu se prodej aut v Británii zvýšil o 13,4 procenta na 184.278 vozidel. Škoda Auto zvýšila v tomto měsíci svůj britský prodej o 18 procent na 2853 vozů. Nejprodávanějším autem v Británii je Ford Focus. Vozů této značky se od 1. ledna do konce listopadu prodalo 128.251 a Ford Focus obsadil první místo v prodeji už 19. měsíc po sobě. Na druhém místě v prodeji vozidel je Vauxhall Astra, která se v ČR prodává jako Opel Astra (93.501 vozidel), a třetí Peugeot 206 (93.468 vozidel).

Škoda Auto uvedla jako svou nejprodávanější značku Fabii s 1593 prodanými kusy v listopadu. Octavií se prodalo podle britského zastoupení firmy 1259 kusů. Za celý rok do konce listopadu je to 21.472 Fabií a 12.535 Octavií. Nejblíže škodovce v počtu prodaných kusů jsou Suzuki (28.305) a Landrover (37.126). V tempu přírůstku za prvních 11 měsíců ve srovnání se stejným loňským obdobím to jsou luxusní značka Lexus (27 procent), Audi (26 procent) a Seat (40 procent).

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.