Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku letos přibylo víc ojetin než nových aut

  14:52aktualizováno  14:52
V České republice bylo za letošních prvních sedm měsíců nově zaregistrováno více ojetých auto a malých dodávek z dovozu než nových aut. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Do registru přibylo 111 842 nových osobních vozů a malých užitkových vozidel, ojetých vozů stejných kategorií bylo zapsáno 133 761.

Podle SAP tak počet prvních registrací ojetých osobních aut a malých užitkových vozidel vzrostl proti loňskému roku o více než 38 procent a ojetá vozidla z dovozu letos tvořila téměř 53 procent prvních registrací.

Dvouciferný nárůst sdružení zaznamenalo také u ojetých vozidel dalších kategorií. Počet dovezených ojetých autobusů se zvýšil o 100 procent na 156 a nákladních vozidel nad 3,5 tuny o 27 procent na 2398.

Nových autobusů bylo v Česku za leden až červenec 2007 zaregistrováno 440, a první registrace nových autobusů se tak ve srovnání se stejným obdobím loni snížily o šest procent. Nových velkých náklaďáků v registru přibylo 6306 a bylo jich o 16 procent více než před rokem.

Vysoký meziroční růst SAP uvádí také u motocyklů a mopedů. Celkem jich za prvních sedm měsíců na českých silnicích přibylo 30.746, což je o 40 procent více než před rokem. V této kategorii vedou nové motocykly a mopedy; přesto registrace ojetých z dovozu narostly meziročně o 62 procent, zatímco nových přibylo 27 procent.

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.