Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku šetrná auta nejsou

aktualizováno 
Ekologická auta se spotřebou paliva kolem tří litrů na 100 kilometrů sice renomovaní výrobci prodávají v západní Evropě, ale v Česku je kvůli vysoké ceně nenabízejí.
Ekologická auta se spotřebou paliva kolem tří litrů na 100 kilometrů sice renomovaní výrobci prodávají v západní Evropě, ale v Česku je kvůli vysoké ceně nenabízejí. Nejúspornější sériový motor vyrábí Volkswagen a dává jej pod kapoty modelů VW Lupo a Audi A2. Jde o turbodiesel 1.2 s výkonem 45 kilowattů (61 koní). Jako průměrnou spotřebu uvádí německý koncern tři litry nafty na sto kilometrů. Proto se někdy těmto vozům přezdívá "třílitrové", což může vyvolat dojem motoru o velkém objemu. Speciálně odlehčené vozy však nejsou levné. Audi A2 1.2 TDI přijde na necelých 36 tisíc marek (633 tisíc korun) a VW Lupo 1.2 TDI stojí přes 27 tisíc marek (485 tisíc korun). Lupo je vůbec nejmenším volkswagenem ještě skromnějších rozměrů než polo. Maximální rychlost automobilky u šetrného audi a volkswagenu uvádějí nad hranicí 160 kilometrů v hodině a stovky z klidu prý docílí zhruba za 16 vteřin.

CO VYPOUŠTĚJÍ VÝFUKY

* benzinové motory:

- oxid uhelnatý (CO)- jedovatý plyn smrtelný již při nízkých koncentracích

- uhlovodíky (HC) - nespálené nebo špatně spálené palivo ve výfukových plynech, jejich složky dráždí oči, dýchací cesty; některé jsou považovány za karcinogenní

- kysličníky dusíku (NOx) - způsobují dýchací potíže

* naftové motory (kromě látek uvedených u benzinu):

- částice - černý kouř z výfuku; jsou původci řady plicních onemocnění a jsou považovány za karcinogenní

- naftové motory produkují méně spalin obsahujících CO a HC, ale více NOx
Autor:


Témata: Audi, Volkswagen


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.