Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V ČR jsou třetí nejlevnější auta v Evropě, ceny klesají

  16:45aktualizováno  16:45
Česká republika má třetí nejlevnější auta mezi vyspělými evropskými státy. Levnější jsou vozy už jen ve Švýcarsku a v Maďarsku, vyplývá z analýzy společnosti Roadtodata za 1. čtvrtletí.
V Evropě je nejprodávanější značkou VW - ilustrační foto (VW Golf R32)

V Evropě je nejprodávanější značkou VW - ilustrační foto (VW Golf R32) | foto: VW

Zatímco v tuzemsku lze koupit nový osobní vůz o šest procent levněji, než je průměr v eurozóně, v Maďarsku je to o osm procent méně a ve Švýcarsku je sleva na úrovni deseti procent.

Naopak tradičně nejdražší evropskou zemí je Dánsko s cenami 93 procent nad průměrem, za což může především vysoké zdanění.

V Norsku jsou auta dražší o 67 procent než průměr a v Irsku o 30 procent. Například nejlevnější Volkswagen Golf, který v tuzemsku stojí téměř 440 000 korun, vyjde v Dánsku v přepočtu na 874 000 Kč.

Během posledních 12 měsíců se ceny nových aut v Česku snížily o 0,6 procenta a dále klesají. Za nižšími cenami stojí podle odborníků především posilování české koruny a vysoká konkurence.

Prodej nových osobních aut v ČR v 1. čtvrtletí meziročně klesl o jedno procento na 27 568 vozů.

Naopak prodej lehkých užitkových aut, kam se přesunula část osobních vozů kvůli možnosti odpočtu DPH, zaznamenal nárůst o 49 procent na 10 445 aut.

Mapa ukazuje průměrnou cenu nových aut v jednotlivých státech ve srovnání s evropským průměrem (hodnota 100).

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.