Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Itálii se rozmáhají ilegální automobilové závody

  6:58aktualizováno  6:58
ŘÍM - Ilegální noční automobilové závody s řádně "nadupanými" osobními automobily ve víkendových ulicích italských měst získávají u mladých Italů stále větší oblibu, píše agentura ANSA.
Ferrari 360 Challenge Stradale

Ferrari 360 Challenge Stradale | foto: ČTK

Jen tento víkend zabavili karabiníci při bleskové operaci na okružním obchvatu kolem Říma 20 speciálně upravených vozů a zadrželi 40 řidičských oprávnění. Během jednoho závodu donutila policie k zastavení dva mladíky, kteří se za běžného nočního provozu řítili svými speciály po vozovce rychlostí kolem 300 kilometrů v hodině.

Podle policejních odhadů se těchto nočních závodů účastnily v sobotu a v neděli asi tři stovky lidí z pěti italských regionů. Do akce proti těmto samozvaným závodníkům bylo nasazeno přes sto karabiníků; šlo o zatím poslední dějství v dlouhodobém seriálu, který se od začátku roku odehrává o víkendech v ulicích různých
italských měst.

Minulý měsíc se policisté dostali při zásahu proti takovým závodům v jihoitalské Puglii do střetu s diváky, kteří je zasypali sprškou kamenů, když se snažili závody přerušit.

Filipínský zloděj aut byl uvězněn v ukradeném BMW
MANILA - Alvin Altura z filipínské metropole Manily se dal na kradení aut, ale neprokazuje při tom přílišný talent. Při svém posledním vloupání do BMW v jedné podzemní garáži to snad už ani policii více usnadnit nemohl. Místo aby ujel, zjistil náhle, že se mu drahé auto stalo vězením - nedokázal ani otevřít dveře, ani nastartovat motor.  Altura se pak v podzemní garáži dvě hodiny hekticky snažil dostat z vozu. Nakonec se mu to dokonce i podařilo, avšak to jej už obklopil bezpečnostní personál.  Upachtěný zloděj však ani v této situaci neztratil smysl pro humor. "Alespoň jsem se také jednou posadil do BMW," prohlásil s nadhledem.
Následující víkend prožívali dvě krušné noci obyvatelé římského předměstí EUR, když jim pod okny několik hodin řvaly speciálně upravené motory a kvílely pneumatiky. Podle policie se do závodů v dlouhých, ale úzkých ulicích předměstí, které dal ve
30. letech minulého století vystavět fašistický diktátor Benito Mussolini, zapojilo rovněž asi 300 automobilů.  Přitom účast na takovém závodě není žádná laciná záležitost. Na přestavbu vozu je nutný vysoce kvalifikovaný automechanik,
který stroj přestaví tak, aby z něho řidič dostal co největší výkon a rychlost. Podle lidí, kteří mají k této zábavě blízko, stojí taková přestavba asi dva tisíce eur, ale spíš pět tisíc - tedy v přepočtu kolem 150.000 korun.

Některé zvláštní objednávky ale přijdou zákazníka i na 25.000 eur, a není to žádná výjimka.  Většina motorů při takové přestavbě dostane novou turbínu, často se ale vymění celý motor za mnohonásobně výkonnější pohonnou jednotku. Stejně tak je nutné vyměnit i další mechanické části vozidla, například tlumiče, aby se v autech vůbec dalo jezdit.

Jeden automechanik, který pod rouškou anonymity připustil, že se takovými přestavbami také občas živil, tvrdí, že zákazníci požadují úpravy naprosto jakéhokoli vozidla - od prastarého maličkého Fiatu 600 a o nic většího Peugeotu 205 až po nejnovější modely BMW či Audi.

V mnoha případech by přišlo nové auto levněji než přestavba starého, ale "je to výzva, abyste ukázal dalším lidem, že máte na to nakopat do zdánlivě skromného exteriéru 300 koňských sil", dodává automechanik. Tento zavrženíhodný jev se už dočkal veřejného odsouzení od politiků i policie upozorňujících na hazard, jemuž jsou vystaveni běžní účastníci silničního provozu, a to nejen řidiči, ale i chodci, kteří se nic netušíce ocitnou uprostřed divokých závodů.

Na stranu "normálních" lidí se postavil i italský pilot formule jedna Giancarlo Fisichella, když se snažil odradit mladé lidi od takového hazardování. "Nikdy bych se takových závodů nezúčastnil. Rychlost pro mne není projevem potvrzujícím mé osobní kvality, ani nějakým nejvyšším závodem", prohlásil. 

"Je to jasný exhibicionismus," tvrdí jeden z anonymních závodníků. Jak dodává, "všechno je o tom mít bezva fáro, umět řídit a dát najevo, že na to mám odvahu. Adrenalin vyletí tak vysoko, že se za volantem už o nic jiného nestaráte."
Ilegální automobilové závody se také nedávno dostaly do filmu Velocitá massima (Nejvyšší rychlost) italského režiséra Daniela Vicariho. Italská veřejnost ale tento příběh přijala dost vlažně a někteří kritici režiséra přímo obvinili, že oslavuje ilegální a
případně i smrtelně nebezpečnou zábavu. 

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.