Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Lamborghini Gallardo Superleggera do vodního pekla

  11:00aktualizováno  11:00
Zapínám si čtyřbodové bezpečnostní pásy, zavřou za mnou dveře a můžeme vyrazit do vodního pekla. Michal Kaizar, šéf českého zastoupení Lamborghini, oživí 530 ďáblíků schovaných za mými zády. "Tak můžeme vyjet?"

Pravou rukou řadí první převodový stupeň a opatrně vyjíždí z boxů. Provazy deště padají, stěrače kmitají jak o závod a naše šedé lambo za 5,3 milionu se šine k semaforu u výjezdu z boxů.



Michal Kaizar se znovu ujistí, že můžeme vyrazit, a šlápne "na to". Čeká nás první šikana: ostrá pravá a pak levá zatáčka. Jedeme, ale spíše proplouváme jezery vody na závodní dráze.

Z mosteckého okruhu je v tuhle chvíli jedno velké brouzdaliště, kterým se mnohasetkoňová auta spíš jen opatrně brodí. Když před námi jedoucí corvetta projede kaluží vody, je to stejné, jako když projíždíte myčkou, vidíme toho také přibližně stejně.

Nizounký předek naší nádherné placky ze Sant´Agata Bolognese s ostře řezanými rysy si z každého jezírka na trati ohodí celý čumák sprškou vody. Unikátní speciál, který se po českých silnicích prohání jen ve dvou kusech, se za autem jedoucím před námi vždy vynoří z dešťové sprchy díky maskovacímu šedému laku až na poslední chvíli. Ostatní ale gentlemansky uhýbají.

Navrch v těchto chvílích mají ti, co se nebojí, nemají strach o auto za miliony a vědí, co si mohou dovolit.

Předjíždějí jen ti nejodvážnější nebo opravdu rychlí, předjíždíme i my. Michal Kaizar přiznává, že za tak strašlivých podmínek ještě lambo neřídil, využívá všech možností, které nám dává pohon všech kol. Sebekriticky říká, že je tak rychlý jen díky němu a elektronice, která nad námi bdí: "Není to mým řidičským uměním."

Řidič je pekelně soustředěný, moc dobře mu ale viditelně není, když vidí porsche s poháněnou zadní nápravou, jak v každé druhé zatáčce jeho řidič "pochytává" rozhozenou záď.

Jeho auto to není, dala jim ho k dispozici přímo italská fabrika k předvádění a na okruhu klasická havarijní pojistka neplatí. A i šéf zastoupení Lamborghini má svého šéfa...

Jede svižně, ale ne riskantně. Zatáčkami se protahujeme na centimetr přesně, občas se sklouzneme po vodním filmu, široké pneumatiky (235/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu) v praxi předvádějí, jak vypadá aquaplaning. Čtyři pásy upnuté na hrudníku mě drží přikurtovaného, držím kameru a snažím se rozluštit, co to jede pár metrů před námi za vodní clonou.

Lamborghini Gallardo Superleggera v číslech
motor 10-ti válec 4961 cm3
max. výkon 390 kW (530 k)
max. krouticí moment 510 Nm
zrychlení 0-100 km/h 3,8 s
max. rychlost 315 km/h
kombinovaná spotřeba 17,0 l/100 km
objem nádrže 90 l

hmotnost

1330 kg

cena

161 500 EUR bez DPH (5,3 milionu Kč s DPH)


Karbonové díly snižující váhu auta o metrák, výkonné audio, klimatizace, vytříbené zpracování, to všechno mi je v tu chvíli jedno, vnímám jen burácení desetiválce za zády, kopance do zátylku při akceleraci ve chvílích, kdy se brzdiče zakousnou do keramických kotoučů, a občas se odvážím podívat na červenou ručku tachometru. Těch sto šedesát při jízdě naslepo v průtrži mračen bylo na cílové rovince ažaž...

Lamborghini Gallardo Superleggera na okruhu v Mostě





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.