V Lipsku se již staví

Přesně před týdnem se sešli zástupci bavorské BMW a německé politické špičky, aby "položili základní kámen" nové továrny. Nyní se již v průmyslové zóně nedaleko saského Lipska plně rozběhla výstavba závodu, který by měl od roku 2005 produkovat modely řady 3. Staví se přesto, že Evropská Komise vyšetřuje nezvykle vysokou finanční pomoc německých úřadů, které poskytly automobilce v přepočtu téměř 13 miliard korun.

Právě tato dotace se stala vedle politických ohledů hlavním důvodem, proč se BMW v konečné fázi rozhodlo pro Lipsko a odmítlo investiční zónu v Kolíně-Ovčárech. Komise nyní zjišťuje, zda celková suma 418 miliónů eur je pro "odstranění regionální nevýhody" v porovnání s jinými státy adekvátní. Poměr státního příspěvku je totiž na horní hranici 35 procent maximální pomoci, jež mohou státy při podpoře investic nabídnout. Celková cena stavby se pohybuje mezi 12 až 13 miliardami eur.

Nová továrna by měla po rozběhnutí provozu zaměstnat okolo 5500 lidí, celkově však se v Německu v návazností na dodavatele vytvoří přes 10 tisíc nových pracovních míst.

 

U položení základního kamene nemohli vedle Joachima Milberga chybět ani oba kandidáti na budoucího německého kancléře - Gerhard Schröder a Edmund Stoiber.