Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Mostě se chystá sraz kachen

aktualizováno 
"Kachny. Kachny. Kachny." Legendární výrok z filmu Rozpuštěný a vypuštěný se na mosteckém hipodromu brzy změní v divokou realitu. Závodiště totiž zaplní "kachny" na čtyřech kolech - automobily Citroën 2CV.

Citroën 2CV - Nespeky, červen 2007, 17. mezinárodní sraz majitelů a přátel aut Citroën 2CV.

Tento vůz proslul třeba zběsilou jízdou jeptišky v jedné z francouzských četnických komedií s Luisem de Funesem.

"U nás používáme jméno Kachna. Když ale vyslovuje 2CV Francouz, tak se z legračního vozítka rázem stanou "Dva koně". Právě to totiž po přečtení ve francouzštině zkratka znamená. Je proto až neuvěřitelně magické, že budeme mít sraz právě na hipodromu," upozornil Tomáš Neruda z 2CV Clubu Jesenice, který setkání pořádá.

Na hipodromu v Mostě bude v červnu k vidění na 150 nejrůzněji upravených kachen, které pojedou i na spanilou jízdu městem. Letošní sraz přitom bude generálkou na světové setkání, které tu proběhne v roce 2009.

"To se do Mostu sjede pět tisíc 2CV v nejrůznějších podobách - od klasiky z let 1948 až 1959, přes typy, v nichž se třeba jezdí ralley Paříž - Dakar, až po neuvěřitelné předělávky na limuzínu nebo miniaturní obydlí. Na srazech jsem viděl i auta se dvěma volanty a ovládáním všech čtyř kol," prozradil Neruda.

"Součástí srazů bývají i různé burzy, jak profesionální, tak amatérské. Lidé předvádějí, jak umí rozebrat motor nebo jak se dá auto na místě přestavět v malou ložnici. Chystáme i různé soutěže pro veřejnost. Sraz připravujeme tak, aby se na něm bavili dospělí i děti, majitelé vozů, jejich příznivci, ale i lidé, kteří se jen přijdou podívat," dodal.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Citroën 2CV
Citroën 2CV: když jde logika stranou

Autoři:


Témata: Citroën


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.