Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Německu se čtyřdveřová fabia líbí, v Anglii méně

aktualizováno 
Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily.
Zahraniční motoristické magazíny se shodují, že technická kvalita staví Škodu Fabia sedan do absolutní špičky mezi malými automobily. Zato design mladoboleslavské novinky budí rozporuplné reakce. "Především ve stříbrné barvě vyzařuje fabia sedan eleganci," píše německý časopis Auto motor und sport. "Nízko umístěná zadní světla a vysoká boční linie karoserie dělají i z patnáctipalcových pneumatik příliš malá kola. Sedan proto vypadá poněkud nevkusně," oponuje anglický magazín Autocar. Auto motor und sport připomíná, že dřívější malé sedany Volkswagen Derby a Opel Corsa TR velkou díru do světa zvaného krása automobilu neudělaly. "Připomínaly spíše auta obecně známá z kreseb malých dětí," vzpomíná německý magazín. Zato fabia sedan má podle názoru redakce německého časopisu záď pěkně vyřešenou. "Nevypadá jako přilepená na krátkou fabii. Kufr sedanu na kabinu navazuje plynule," uvádí časopis. Jestliže němečtí redaktoři vyzdvihli křivky karoserie, interiér zrovna nepochválili, když jej označili jako "šedošedivý bez nápadu". Vzápětí však nacházejí pro jednoduchou kabinu fabie opodstatnění: malá škodovka má novu koncernovou platformu, a tudíž i lepší techniku než modelový bratr Volkswagen Polo Classic. Aspoň interiér dosluhujícího pola pak zákonitě musel být lepší než u českého vozu. "To je chytré rozhodnutí Volkswagenu - kromě image by pro pro koupi modelu Polo nehovořilo vůbec nic," myslí si redakce magazínu. Anglický Autocar si interiéru fabie všímá slovy: "Kabina je praktická, ale ne bohatá." K prvnímu nadšení z technické úrovně fabie sedan je však nutné podotknout, že zahraniční novináři hodnotili vozy poháněné motory z koncernu Volkswagen. O fabii sedan 1.4 (50 kW) s motorem z mladoboleslavské produkce zatím nepsali.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.