Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V německých STK excelují toyoty. Králem je hybridní prius

aktualizováno 
TÜV Report 2012 totiž druhý rok po sobě opanovala Toyota Prius s hybridním pohonem. Toyoty obsazují přední místa i ve všech dalších hodnocených kategoriích. Nejčastější závady, které technici odhalí, jsou na světlech a brzdách.

Toyota Prius | foto: Toyota

"Šampionem TÜV Reportu, každoroční statistiky výsledků technických kontrol v Německu, je Toyota Prius. Technici zjišťují, že řidiči zanedbávají hlavně kontrolu světel a hodně aut nemá v pořádku brzdy," tak znělo loňské hodnocení tabulek, kterými se Němci často řídí při výběru auta. Na letošním není třeba měnit ani slovo.

Tabulky, do kterých se sesumírují výsledky německých technických kontrol, letos vydává TÜV už po jedenačtyřicáté.

Pro ty aktuální vyhodnotili celkem 7,8 milionu technických prohlídek, které byly provedeny mezi červencem 2010 a červnem 2011.

TÜV Report má pět žebříčků, seřazených podle stáří aut. V první kategorii jsou auta do tří let věku, druhá se zaměřuje na čtyř až pětileté vozy, v dalších jsou šesti až sedmileté, osmi až devítileté a v poslední tabulce jsou deseti až jedenáctiletá auta.

Statistiky odkrývají, že množství odhalených nedostatků mírně stoupá. Podíl vozidel se značnými nedostatky na německých silnicích stoupl o 0,2 procentního bodu na 19,7 procent. Stejnou tendenci zaznamenal TÜV i předchozím ročníku.

Toyota vládne už druhým rokem

Vítězem nejsledovanější kategorie nejmladších aut – tedy těch, která jsou ve většině případů v prodeji jako nové – je druhým rokem po sobě Toyota Prius, za ní se seřadily Toyota Auris, Mazda 2 a Porsche Boxster/Cayman.

"Je bezpečný, schopný každodenního provozu a vysoce technicky vyzrálý," chválí TÜV SÜD prius. "Pouze u 1,9 procenta hybridního modelu, který po třech letech poprvé musel na technickou prohlídku, se vyskytly závažné závady."

Opačný konec tabulky patří Dacii Logan, Renaultu Espace a Fiatu Panda.

Mezi čtyř a pětiletými auty je pak prius druhý, předjel ho jen manažerský koráb VW Phaeton. Poslední je Renault Espace, který spodní příčky závadovosti obsazuje již tradičně.

Po šesti až sedmi letech provozu si vedou v německých STK dobře Porsche 911 a Toyota Corolla Verso.

U osmi až devítiletých vede pořadí opět Porsche 911, následuje Toyota RAV4 a Honda Jazz. U seniorů (deset až jedenáct let) je to stejné: první Porsche 911, druhá Toyota RAV4.

TÜV Report 2012nejmíň závadnejvíc závad
3 rokyToyota PriusDacia Logan
5 letVW PhaetonRenault Espace
7 letPorsche 911Fiat Stilo
9 letPorsche 911Seat Alhambra
11 letPorsche 911Ford Ka

Právě sportovní porsche poukazuje na potíž, kterou kritici TÜV Reportu vyčítají. Tabulky totiž míchají dohromady luxusní sporťák, který ročně najede jen několik stovek, možná tisícovek kilometrů, a  pak typické "polykače kilometrů", které křižují neustále Německo. Kilometrový proběh se samozřejmě na stavu auta podepíše, laciný logan má také určitě mnohem těžší život než opečovávaný garážovaný supersport. Při sestavování žebříčků TÜV kilometrový nájezd zkoumaných modelů nezohledňuje. V žebříčcích ale průměrný počet najetých kilometrů daného modelu uvádí. Markantní nepoměr je zřetelný například u čtyř a pětiletých Porschí Boxster/Cayman (3. příčka), které mají najeto průměrně mnohem méně než polovinu toho, co Audi A8 na osmém místě (45 tisíc km vs. 112 tisíc km).

Nejvíc závad na světlech

Stejně jako v loňském roce stojí na seznamech závad zcela nahoře osvětlení, nápravy a brzdy. Drobná zlepšení jsou u světel. K tomu podle TÜV přispívají "menší náchylnost ke kolísání napětí a vyšší životnost žárovek, například xenonových světel". Zmiňují také pozitivní vliv z Bruselu. "Vzhledem ke stále složitější výměně žárovek byli v roce 2006 výrobci zavázáni k tomu, aby osvětlovací zařízení konstruovali tak, že žárovky dokáže vyměnit každý bez speciálního nářadí," uvádí TÜV SÜD.





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.