Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze přibudou radary, víme kam

  16:42aktualizováno  16:42
Řidičům otrnulo. Nový silniční zákon platí jen čtvrt roku a řidiči už začínají opět šlapat na plyn. Dodržování rychlosti přitom vedlo magistrát k tomu, že v srpnu povolil jezdit v některých ulicích rychleji. Zpomalovat se však nebude, řidiče mají ukáznit nové radary.
Uvnitř: PŘEHLED STANOVIŠŤ RADARŮ
Policejní radar

Policejní radar | foto: MF DNES

Rychlost se už zvyšovat nebude
Magistrát v polovině srpna zhruba na třiceti místech zvýšil nejvyšší povolenou rychlost až o dvacet kilometrů v hodině. Řidiči se odvděčili tím, že v těchto úsecích zpravidla rychlostní limity dodržují častěji než v ulicích, které se žádných změn nedočkaly.

popisek ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOHA
VŠE O SILNIČNÍM ZÁKONU ...ZDE

"V místech, kde se od srpna jezdí rychleji, jsme nezaznamenali nárůst nehod,“ potvrzuje šéf pražských dopravních policistů Pavel Švrčula. Čísla z ostatních částí Prahy přesto ukazují, že řidiči přestávají mít strach z tvrdého silničního zákona.

"Předpisy v září respektovalo už jen o 15 procent víc řidičů než loni, ale například toto pondělí jsme vyšetřovali 167 dopravních nehod, což je zhruba stejně jako před rokem,“ sdělil Švrčula.

O prázdninách se dopravními předpisy řídilo o padesát procent víc motoristů než v roce 2005. "Na začátku července řidiči čekali, že všude budou policisté, ale nás je stále stejně. Také si mysleli, že vyřizování agendy bude rychlejší. Nyní jim otrnulo, když vidí, že to tak není,“ míní Švrčula.

Zpomalovat se nebude
Zrychlené úseky dva měsíce sledovali nejen policisté, ale i úředníci odboru dopravy magistrátu. A jsou spokojeni. "Není důvod opět rychlost snižovat,“ ujišťuje ředitel odboru dopravy Jan Heroudek.

Ale není ani důvod rychlost zvyšovat na dalších místech. "Všechny vhodné úseky už jsme zrychlili v srpnu buď na podnět policie, nebo i samotných řidičů. Zatím o žádných dalších ulicích, kde je rychlostní omezení zbytečné, v tuto chvíli nevíme,“ dodal.

Souhlasí s ním i ředitel městské policie Vladimír Kotrouš. "Mnoho úseků, kde by se mohlo jezdit rychleji, v Praze už není. I tam, kde si řidiči myslí, že se jezdí zbytečně pomalu, to má svůj důvod.“

Nelze prý například zvyšovat rychlost před semafory, protože by to bylo kontraproduktivní. „Auta musí stejně zastavit na červenou.“

Pavel Švrčula by navrhoval zvýšit rychlost na některých místech na periferii města. "Na okraji Prahy jsou ještě přehledné úseky ulic, kde by se přidat dalo. Například na Českobrodské ulici,“ navrhuje.

O zvyšování rychlosti si mnohdy řekli sami řidiči, kteří mohli své návrhy posílat na magistrátní portál. Za dva měsíce se zde shromáždilo přes pět set příspěvků.

"Ze začátku lidé psali v euforii, nyní dostáváme návrhy jen výjimečně. Ale většina tipů se opakovala,“ řekl Heroudek.

Někdy úředníci museli návrhy Pražanů důrazně odmítnout. Podle Heroudka se například často skloňovala Strakonická ulice, kde je povolena osmdesátka, což řidičům přišlo málo.

"Jenže to je jen místní komunikace, nikoli silnice pro motorová vozidla, takže tam se ze zákona může jezdit maximálně osmdesátkou,“ vysvětlil.

Úředníci museli odmítnout i časté návrhy na zrychlení Českomoravské ulice, kde by podle nich mohlo dojít ke kolizi s chodci.

Jižní spojka se už nezrychlí
A řidiči nepřidají plyn ani na Jižní spojce, jak navrhuje ve svém volebním programu strana Volba pro město. Dnes tu platí osmdesátka, v noci mezi 23. a 5. hodinou smějí auta jezdit o dvacet kilometrů rychleji. Vedení strany navrhuje, aby se zde mohlo jezdit stokilometrovou rychlostí celý den.

"To odmítám. Musíme brát v potaz velkou hustotu provozu, která tu je od brzkého rána až do pozdního večera. Nemůžete jet stovkou v levém pruhu, když vám v pravém stojí souvislá kolona kamionů,“ nesouhlasí Kotrouš.

Podle něj by zvýšení rychlosti bylo nebezpečné pro řidiče přijíždějící na frekventovanou silnici z nájezdů. Dalšího zrychlení se tak pražští řidiči v blízké době nedočkají.

Kde jsou radary
Současná stanoviště

1) Čimická
2) Vysočanská
3) V Holešovičkách
4) Čs. armády
5) Evropská
6) Patočkova
7) Jeremiášova
8) Radlická
9) K Barrandovu
10) Jeremenkova
11) Novodvorská
12) Opatovská
13) Průmyslová
14) tunel Mrázovka
15) Strahovský tunel
16) Zlíchovský tunel

V Praze měří rychlost řidičů celkem třináct pevných radarů, další tři sledují celé úseky v tunelech.

Kde budou radary
Od listopadu navíc 20 radarů
17) 5. května (Jižní spojka-Vyskočilova)
18) Jižní spojka (Barrandovský most-Sulická)
19) Jižní spojka (5.května-Chodovská)
20) Jižní spojka (Průmyslová-lanový most)
21) Podolské nábřeží (Jeremenkova -Podolská)
22) Strakonická (Na Báních-Ke Krnovu)
23) Evropská (Drnovská-směrem do centra)
24) Bělohorská (čerpací stanice Benzina-Falcká)
25) Ústecká (Spořická-K Ládví)
26) Poděbradská (Kolbenova-Kbelská)
27) Slezská (Chodská-Šumavská)
28) Korunní (Chodská-Kladská)
29) Vinohradská (Votická ul. - U Vinohradské nemocnice)
30) Koněvova (Na Hlídce-Na Vápence)
31) Vídeňská (K Zeleným domkům-Dobronická)
32) Plzeňská (u zastávky MHD Motol)
33) Kamýcká (Výhledské náměstí-Dvorská)
34) Podbabská (u ulice Pod Paťankou)
35) Mírového hnutí (K Horkám-Květnového vítězství)
36) Starokolínská (u ulice Staroklánovické)


Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

BMW X5 4.8 i 2008 · 4X4, Automat
BMW X5 4.8 i 2008 · 4X4, Automat

r.v. 2008, naj. 144 807 km, benzín
400 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.