Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Tatře došlo k přeskupení majetkového podílu

  13:58aktualizováno  13:58
Dle nejnovějších informací bude v kopřivnické automobilce Tatra vlastnit 51 procent akcií nadále americká firma SDC International, přičemž její strategický akcionář, společnost Terex, nově získá od SDC 40,61 procenta akcií Tatry. Česká konsolidační agentura koncem listopadu 2001 podepsala s SDC smlouvu o vstupu do kopřivnické Tatry. O prodeji 91,61 procenta akcií automobilky americké firmě rozhodl kabinet počátkem listopadu.

Americká firma SDC International zaplatí za akcie, které drží ČKA a Kras Brno, 32 miliónů USD (1,2 miliardy korun). Částka zahrnuje investice, které chce SDC vložit do automobilky v letošním roce, a úhradu pohledávek ČKA v Tatře. Jejich výše je údajně 400 miliónů korun.


Na nejbližší valné hromadě Tatry by měly být zvoleny nové statutární orgány Tatry. Předsedou dozorčí rady by se měl stát Ronald Adams a předsedou představenstva Tatry prezident a výkonný ředitel SDC Mike Srkal.

Strategickým akcionářem SDC International se v listopadu 2000 stala společnost Terex Corporation, která by kromě pomoci při revitalizaci Tatry měla zajistit i distribuci aut. Terex má totiž světovou síť obchodníků na více než 1000 místech v 60 zemích.


Terex vyrábí vozy o nosnosti od 35 do 360 tun. Výrobky Tatry by měly podle Terexu doplňovat řadu vozů o nosnosti do 30 tun a obě společnosti si tak nebudou konkurovat. Předloni měl Terex tržby dvě miliardy dolarů (asi 80 miliard korun) a zisk 78 miliónů dolarů (přibližně 3,1 miliardy korun).


"Díky spojení očekáváme, že budeme schopni dosáhnout synergie v distribuci, materiálovém hospodářství a výrobkovém marketingu," dodal Srkal. Podle něj Terex dá Tatře také příležitost vyrábět množství komponentů pro výrobky americké firmy.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.