Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V testu dětských autosedaček nedosáhla na výbornou žádná

aktualizováno 
Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest a autoklub ADAC otestovaly 22 dětských autosedaček z nabídky pro rok 2010. Testeři zjistili, že v každé z kategorií, do kterých se autosedačky dělí, najdou rodiče bezpečný výrobek. V každé velikosti seženete aspoň dvě dobré autosedačky.

Test dětských sedaček | foto: ADAC

Zároveň se ale potvrdily loňské výsledky, ve kterých žádná ze sedaček neobstála na výbornou. I letos tak dosáhly ty nejlepší v testu na známku "dobrá". Známku "velmi dobrá" si naposledy odvezla z testu ADACu dětská autosedačka před dvěma roky.

Na "dobrou" známku dosáhlo 14 z dvaadvaceti testovaných autosedaček. Jako nejlepší se v testech ukázala novorozenecká sedačka Maxi Cosi Pebble+Family Fix a Kiddy Energy Pro, která je určena dětem přibližně od jednoho roku. Obě uspěly v crashtestech (čelním i bočním) i v části hodnotící snadnost obsluhy.

"Od dětské autosedačky, která má komplikovaný systém pro přichycení v autě, nelze očekávat, že ji rodiče nebo prarodiče v autě usadí tak, jak je potřeba. Komplikovaná montáž proto přináší v testu horší známkování," uvádí ADAC.

kompletní výsledky

Test dětských autosedaček - podrobná tabulka

Nejhůře dopadla v testech trojice sedaček Casualplay PrimaFix (pro novorozence), Safety 1st Tri Safe+ (pro děti od 9 do 36 kg) a Chicco Key 2-3 Ultrafix (15 až 36 kg).

Casualplay a Chicco neprošly při bočních nárazových testech, hlava testovací figuríny nebyla dostatečně ochráněna bočnicemi a narazila do dveří.

Causalplay má navíc složitou instalaci do vozu. Je u ní třeba nastavit úhel sklonu opěradla v závislosti na hmotnosti dítěte. Špatná poloha může dítě ohrozit.

Safety 1st se ukázala jako příliš úzká. Když potřebujete usadit větší dítě, musíte odstranit její vrchní část. Pak však zbude jen podsedák, který dítě nechrání při bočních nárazech.

ADAC dlouhodobě testuje autosedačky i na boční náraz i přesto, že v evropských homologačních předpisech tato povinnost není. Pouze předepsaný čelní crashtest je podle německého autoklubu nedostatečný. Ani stále rozšířenější hlavové airbagy prý nezajistí dítěti při bočním nárazu dostatečnou ochranu.

Autoři:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.