Levnější není ani Chorvatsko, kde si za hodinu práce účtují nejméně pět set korun. Jelikož byla tato země ještě před pár lety obchodně více zaměřena na východní část Evropy,najdou větší servisní síť majitelé škodovek. V Chorvatsku je třicet servisů Škoda, ale třeba jen zhruba dvacet servisů značky Ford. Ceny náhradních dílů jsou v zahraničí často dražší než doma. Například čelní sklo na Felicii stojí v tuzemsku okolo dvou tisíc korun, v Chorvatsku o pětistovku více, ale v Rakousku přes čtyři tisíce korun. Na Ford Mondeo přijde čelní sklo v Česku na osm tisíc, v Rakousku je cena dvojnásobná. T aké přístup k opravám pneumatik je u jižního souseda odlišný od zvyklostí v bývalém východním bloku. Zatímco v Chorvatsku i Česku se to jen hemží pneuservisy, v Rakousku rovnou doporučují výměnu pneumatiky. Nová tu totiž není o moc dražší než náklady na opravu propíchlé gumy. T řeba na Ford Mondeo tu nabízejí nejlevnější gumy za cenu okolo osmi set šilinků. Proto je lepší počkat s opravou až do Chorvatska, kde přijde zhruba na padesát kun. Už v tuzemsku by se pak řidič měl vyzbrojit sprejem na propíchnuté pneumatiky,který umožní dojet s defektem i více než sto kilometrů. Také případný odtah zdražuje vyšší náklady na pracovní sílu, a proto se vždy vyplatí zavolat odtahovou firm u z Česka. I mezi nimi jsou rozdíly,protože náklady na jeden ujetý kilometr odtahového vozu mohou být deseti-, ale i patnáctikorunové. V případě nehody by neměl řidič zapomenout na to, aby si od policie odvezl protokol o nehodě, kterým na hranici prokáže, že z místa nehody neujel. Jelikož v Chorvatsku už déle funguje konkurence v povinném ručení, je dobré si poznamenat číslo pojišťovny, u které má auto pojištěné druhý účastník nehody. Samozřejmostí by měla být před každým výjezdem do ciziny zelená karta.
- středa 16. června 1999