Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Usaďte se do kostiček do bláznivého renaultu

  12:46aktualizováno  12:46
Prototyp praktické hranatosti, legendární Renault Espace, už v nabídce francouzského výrobce přesluhuje. Pokud si vypůjčí jen něco z bláznivého konceptu představeného v Ženevě, bude z něj nejvýraznější rodinný stěhovák.

Renault R-Space | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V kategorii maxiMPV velká tlačenice není, automobilky proto nejsou nucené obměňovat nabídku tak často. Tyhle rodinné autobusy také nejsou v prodejních číslech zrovna přeborníky, takže dlouho trvá, než se jejich vývoj zaplatí.

Espace, který tuhle kategorii aut spoluzakládal, má na novou generaci ale nejvyšší čas.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky si prohlédněte ve speciální příloze na iDNES.cz

Do Ženevy proto dorazil R-Space, který naznačuje jeho podobu, ovšem v menším čtyřačtvrtmetrovém balení. Rozevláté linky, které dává konceptům Renaultu nový šéfdesignér Laurens van den Acker, přidávají hvězdě stánku francouzské značky na dramatičnosti.

Nechybí oblíbená hříčka designérů, kterou odborníci na bezpečnost a cifršpióni z oddělení rozpočtářů nakonec do výroby snad nikdy nepustí: protiběžně otevírané dveře bez prostředního sloupku.

Renault R-Space

Největší šok přinese pohled do interiéru. Přední část kabiny se ještě nese v celkem obvyklém minimalisticky čistém stylu konceptů, zadní půlka je ale neopakovatelná. Tvoří ji barevně čalouněné kvádříky, které vyplňují celý spodek a tvoří členitý divan.

Jedenadvacetipalcová kola roztáčí přeplňovaný tříválec 0,9 litru s výkonem 110 koní, který patří do rodiny benziňáků TCe, které dorazí příští rok.

R-Space zrychluje z nuly na stovku za 11 sekund a spotřebovává na každých sto kilometrů 3,7 litru benzinu.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.