Renault R-Space

Renault R-Space | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Usaďte se do kostiček do bláznivého renaultu

  • 11
Prototyp praktické hranatosti, legendární Renault Espace, už v nabídce francouzského výrobce přesluhuje. Pokud si vypůjčí jen něco z bláznivého konceptu představeného v Ženevě, bude z něj nejvýraznější rodinný stěhovák.

V kategorii maxiMPV velká tlačenice není, automobilky proto nejsou nucené obměňovat nabídku tak často. Tyhle rodinné autobusy také nejsou v prodejních číslech zrovna přeborníky, takže dlouho trvá, než se jejich vývoj zaplatí.

Espace, který tuhle kategorii aut spoluzakládal, má na novou generaci ale nejvyšší čas.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky si prohlédněte ve speciální příloze na iDNES.cz

Do Ženevy proto dorazil R-Space, který naznačuje jeho podobu, ovšem v menším čtyřačtvrtmetrovém balení. Rozevláté linky, které dává konceptům Renaultu nový šéfdesignér Laurens van den Acker, přidávají hvězdě stánku francouzské značky na dramatičnosti.

Nechybí oblíbená hříčka designérů, kterou odborníci na bezpečnost a cifršpióni z oddělení rozpočtářů nakonec do výroby snad nikdy nepustí: protiběžně otevírané dveře bez prostředního sloupku.

Renault R-Space

Největší šok přinese pohled do interiéru. Přední část kabiny se ještě nese v celkem obvyklém minimalisticky čistém stylu konceptů, zadní půlka je ale neopakovatelná. Tvoří ji barevně čalouněné kvádříky, které vyplňují celý spodek a tvoří členitý divan.

Jedenadvacetipalcová kola roztáčí přeplňovaný tříválec 0,9 litru s výkonem 110 koní, který patří do rodiny benziňáků TCe, které dorazí příští rok.

R-Space zrychluje z nuly na stovku za 11 sekund a spotřebovává na každých sto kilometrů 3,7 litru benzinu.