Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V zimě trpí více auta, na jaře motoristé

  9:51aktualizováno  9:51
Jiří Papoušek je sice majitelem sítě autoopraven, ale zůstal i vášnivým motoristou; dlouhá léta si dokonce dělal jarní prohlídky a drobné opravy na svých autech sám.
Co během zimy trpí v autě nejvíc?

Moc zkusí podvozek kvůli soli. Odnesou to i brzdové kotouče, nápravy a kulové čepy. Jestli jste někdy slyšel auto na nerovnosti zavrzat, tak to je možná právě sůl v čepech! Zabrat dostanou i těsnicí gumy kolem dveří nebo zámky, jak se v nich - zamrzlých - šoféři násilím šťourají. A stará písnička jsou stěrače: každý přijde k vozu, má sníh přimrzlý na čelním skle, chce to odmrazit ostřikovačem a spustí přitom stěrače. A ty byly přimrzlé... Gumičky se potrhají a už nikdy nebude efekt stěračů zajišťovat dobrý výhled z vozu. U dieselů se zase zima dokáže podepsat na žhavících svíčkách.

Takže teplé měsíce jsou pro auto jakýmsi vykoupením?

Samozřejmě to závisí na řidiči. Někdy je mi těch aut moc líto.

Proč?

Na některých je poznat, že jsou firemní, tudíž ničí. Takže si nikdo neláme hlavu s jejich čistotou a na technický stav se kašle úplně. To je mi někdy až úzko, když přiveze referent auto uvnitř jako odpadkový koš, náprava s vůlí, jak se s ním jezdí přes kanály, přes díry...

Jsou tedy v posledních letech majitelé méně všímaví ke svým vozům?

Ne všichni. Znám i opačný případ: jeden pán si k nám jaro co jaro dá auto na prohlídku, servis a kompletní vyčištění. Ale často právě po zimě bývám při pohledu na některá auta dost smutný. I když bych jako majitel servisů měl být vlastně rád...

Když při běžné prohlídce najdete problém, začnete opravovat hned, ať to stojí co to stojí?

To ne. Nejprve zavoláme majiteli. Musí s opravou souhlasit. Není přece myslitelné, že bychom přišli na zásadní problém a okamžitě zahájili opravu s cenou jdoucí do desítek tisíc. Zákazníkovo auto přece nemůžu brát jako rukojmí. I když bych ty peníze za takhle provedenou opravu nakonec dostal, tak ten člověk do mého servisu už nikdy nepřijede. To raději udělám vždy něco na jeho autě i zadarmo, jako pozornost podniku, ale vím, že jsem udělal všechno proto, aby byl spokojen.

A když s vámi navrženou opravou nesouhlasí?

Tak jsme ho na závadu alespoň upozornili. Nedávno se tu objevil muž s autem, na kterém byly tak sjeté pneumatiky, že by bylo nebezpečné na nich jezdit i v létě. Řekli jsme mu to. A on jenom mávl rukou.

Dopřál jste na jaře svému autu něco jako odměnu za zimní provoz?

Vezmu ho do fešácké myčky, asi ruční, a nechám vystříkat počlivě celý spodek. A pak pořádné navoskování laku. Teflonové. To vydrží třeba i půl roku.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.