Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V10: o litr zuřivější Audi R8

aktualizováno 
Supersport pro každý den si hlavu s automobilovou krizí neláme. Audi R8 bylo osm válců 4,2litru málo, a tak přibyly další dva, litr objemu a hlavně 105 koní.

Audi R8 V10 | foto: Audi

Autosalon Detroit

Že tohle nejrychlejší audi bude ještě rychlejší, se šuškalo už delší dobu. Právě teď, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí některých konkurentů, představilo Audi okruhové nářadí, jehož označení V10 říká vše.

Dva válce k radosti
Lamborghini Gallardo - koncernový příbuzný "er-osmy", dodalo motor. 5,2litrový desetiválec vydává při 8 tisících otáčkách 525 koní, 530 krouticích newtonmetrů je k volnému - ale opatrnému - využití při 6,5 tisíce otáčkách.

1 620 kilogramů (rozdělených mezi nápravy v poměru 44 a 56 procent) téhle hliníkové střely rozhýbe přímovstřikový agregát ze Sant´Agaty Bolognese na stokilometrovou rychlost za 3,9 sekundy. Ze stovky na dvoustovce jste za dalších 8,1 sekundy a forsáž může pokračovat až k 316kilometrové rychlosti.

Audi R8 V10

Abyste dosáhli na tyto hodnoty, musíte si připlatit za automat R tronic. V základní verzi přenáší na všechna kola sílu šestistupňový manuál.

Na pohled "vé-desítku" poznáte podle speciálních nádechů na bocích, více proříznutých nárazníků, koncových světel z LED diod a devatenáctipalcových kol (přední pneumatiky 235/35 a 295/30 vzadu).

Až se posílené Audi R8 představí na autosalonu v Detroitu v lednu 2009, vyrazí do prodeje ve druhé čtvrtce roku. Základní cena: 142 400 eur.

P.S. Udávaná hodnota kombinované spotřeby 13,7 litru je čistě hypotetický údaj.

Autor:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.