Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před deseti roky zemřel legendární designér aut Václav Král

  21:00aktualizováno  21:00
Před deseti lety, 26. října 2005, zemřel známý český automobilový designér Václav Král. Výtvarník, jenž byl dlouhou řadu let prakticky ztělesněním českého designu automobilů, navrhl mimo jiné sportovní vůz Dioss Rebel nebo luxusní Tatru Prezident. Kromě aut dával Král podobu i strojům či hračkám z podniku Gama.

Tatra MTX V8 | foto: Archiv

Do povědomí veřejnosti se Václav Král zapsal počátkem 70. let jako tvůrce závodních automobilů nesoucích značku Metalex. Mezi jiným navrhl karoserie závodních vozů formule Easter a Mondial.

Fotogalerie

Ačkoliv se později věnoval i vývoji malých městských vozidel, jeho jméno zůstává spojeno právě s výkonnými sportovními auty. Mezi nimi pak vynikal vůz MTX Tatra V8, který dosahoval rychlosti až 265 kilometrů v hodině.

Ostravský rodák Václav Král absolvoval Vyšší průmyslovou školu automobilní a leteckou v Mladé Boleslavi. Do roku 1969 pracoval v AZNP Mladá Boleslav, později ve Výzkumném ústavu energetickém.

Jako návrhář na volné noze spolupracoval s českými i zahraničními automobilovými výrobci a konstrukčními kancelářemi. Od roku 1994 vyučoval design dopravních prostředků na Českém vysokém učení technickém.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.