Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze vzniká vývojové centrum pro samořiditelná auta, otevře v prosinci

  10:05aktualizováno  10:05
Nadnárodní skupina Valeo si v Praze staví nové vývojové centrum, kam přestěhuje své stávající inženýrské aktivity, a ty následně rozšíří. Nové zázemí u stanice metra Depo Hostivař bude sloužit především k vývoji techniky používané v samořiditelných autech.

Valeo patří k nejvýznamnějším dodavatelům senzorů a kamer pro dnešní moderní asistenční systémy osobních automobilů. Například více než polovina parkovacích senzorů v autech by měla pocházet právě od této firmy. Ačkoli je tak firma coby subdodavatel automobilového průmyslu menší než třeba Bosch a Continental, které se také technologiemi pro autonomní auta chlubí, Valeo patří v této specifické oblasti na špičku.

Fotogalerie

Od roku 2002 má firma své vývojové centrum v Praze v Hloubětíně, původně se však zabývalo vývojem klimatizačních a vytápěcích jednotek, které firma produkuje ve svých třech českých výrobních závodech. Teprve v roce 2013 přibyla inženýrům i práce z oblasti chytrých technologií pro auta. Právě toto rozšíření působnosti si nakonec vyžádalo investici do nového vývojového centra, které Valeo právě v Praze dokončuje.

Jeho přípravu se podařilo firmě úspěšně utajit, ve známost vešla až nyní. Díky investici 600 milionů korun vznikne moderní pracoviště s 9 000 metry čtverečnými kancelářské plochy pro celkem až 640 zaměstnanců. K budově bude přiléhat i vlastní malý testovací polygon, který doplní ten na letišti v Milovicích, kde Valeo své novinky rovněž zkouší.

Ve vývoji momentálně u firmy v Česku pracuje na 300 lidí, to se ale s novým výzkumným centrem změní. „Během následujících tří let plánujeme přijmout další dvě stovky zaměstnanců, v roce 2018 by jich zde mělo pracovat na 500,“ nastiňuje budoucnost Pavel Peka, ředitel vývojového centra. Centrum se tak rychle přiblíží své maximální kapacitě, do budoucna se ovšem již počítá s možnostmi rozšíření. Ze zmíněné kancelářské plochy připadne více než třetina, konkrétně 3 200 metrů čtverečných na vyspělé laboratoře, kde se budou nové technologie vyvíjet a testovat. Důraz budou pracoviště klást na tři oblasti: samotná samořiditelná auta, propojení a komunikace vozidel i infrastruktury a nakonec možnosti ovládání moderní chytré techniky řidičem.

Inženýři si tu budou moci „hrát“ se všemi druhy senzorů, jako jsou ty radarové, laserové (LIDAR), ultrazvukové a vyvíjet budou i nové kamerové systémy. V Praze bude probíhat jak práce na novinkách, které Valeo vyvíjí vlastními silami, tak i společný vývoj s automobilkami a dalšími zákazníky, pro které firma ladí jednotlivé komponenty pro konkrétní aplikace a úkoly. Výrazné navýšení kapacity pražských vývojových aktivit Valea pak znamená, že tu budou inženýři schopni plnit více důležitějších úkolů a Praha se stane z pohledu technologií pro autonomní vozidla významným místem.

I proto si zástupci společnosti pochvalují, že nové zázemí bude snadno dostupné z ruzyňského letiště. Díky spojení linkou metra A a autobusem cesta trvá asi 45 minut a návštěvník vystoupí doslova přímo před novou budovou vývojového centra.

Zástupci firmy tak už plánují, že technické novinky sem budou jezdit zkoumat nejen zákazníci z celého světa, ale při vybraných příležitostech také novináři. Firma by se chtěla svými řešeními více chlubit, a ačkoli jí pražské zázemí nedá tolik prostoru jako dává třeba německý Boxberg skupině Bosch nebo polygon Contidrome firmě Continental, předností by měla být právě snadná dostupnost.





Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.