Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze vzniká vývojové centrum pro samořiditelná auta, otevře v prosinci

  10:05aktualizováno  10:05
Nadnárodní skupina Valeo si v Praze staví nové vývojové centrum, kam přestěhuje své stávající inženýrské aktivity, a ty následně rozšíří. Nové zázemí u stanice metra Depo Hostivař bude sloužit především k vývoji techniky používané v samořiditelných autech.

Valeo patří k nejvýznamnějším dodavatelům senzorů a kamer pro dnešní moderní asistenční systémy osobních automobilů. Například více než polovina parkovacích senzorů v autech by měla pocházet právě od této firmy. Ačkoli je tak firma coby subdodavatel automobilového průmyslu menší než třeba Bosch a Continental, které se také technologiemi pro autonomní auta chlubí, Valeo patří v této specifické oblasti na špičku.

Fotogalerie

Od roku 2002 má firma své vývojové centrum v Praze v Hloubětíně, původně se však zabývalo vývojem klimatizačních a vytápěcích jednotek, které firma produkuje ve svých třech českých výrobních závodech. Teprve v roce 2013 přibyla inženýrům i práce z oblasti chytrých technologií pro auta. Právě toto rozšíření působnosti si nakonec vyžádalo investici do nového vývojového centra, které Valeo právě v Praze dokončuje.

Jeho přípravu se podařilo firmě úspěšně utajit, ve známost vešla až nyní. Díky investici 600 milionů korun vznikne moderní pracoviště s 9 000 metry čtverečnými kancelářské plochy pro celkem až 640 zaměstnanců. K budově bude přiléhat i vlastní malý testovací polygon, který doplní ten na letišti v Milovicích, kde Valeo své novinky rovněž zkouší.

Ve vývoji momentálně u firmy v Česku pracuje na 300 lidí, to se ale s novým výzkumným centrem změní. „Během následujících tří let plánujeme přijmout další dvě stovky zaměstnanců, v roce 2018 by jich zde mělo pracovat na 500,“ nastiňuje budoucnost Pavel Peka, ředitel vývojového centra. Centrum se tak rychle přiblíží své maximální kapacitě, do budoucna se ovšem již počítá s možnostmi rozšíření. Ze zmíněné kancelářské plochy připadne více než třetina, konkrétně 3 200 metrů čtverečných na vyspělé laboratoře, kde se budou nové technologie vyvíjet a testovat. Důraz budou pracoviště klást na tři oblasti: samotná samořiditelná auta, propojení a komunikace vozidel i infrastruktury a nakonec možnosti ovládání moderní chytré techniky řidičem.

Inženýři si tu budou moci „hrát“ se všemi druhy senzorů, jako jsou ty radarové, laserové (LIDAR), ultrazvukové a vyvíjet budou i nové kamerové systémy. V Praze bude probíhat jak práce na novinkách, které Valeo vyvíjí vlastními silami, tak i společný vývoj s automobilkami a dalšími zákazníky, pro které firma ladí jednotlivé komponenty pro konkrétní aplikace a úkoly. Výrazné navýšení kapacity pražských vývojových aktivit Valea pak znamená, že tu budou inženýři schopni plnit více důležitějších úkolů a Praha se stane z pohledu technologií pro autonomní vozidla významným místem.

I proto si zástupci společnosti pochvalují, že nové zázemí bude snadno dostupné z ruzyňského letiště. Díky spojení linkou metra A a autobusem cesta trvá asi 45 minut a návštěvník vystoupí doslova přímo před novou budovou vývojového centra.

Zástupci firmy tak už plánují, že technické novinky sem budou jezdit zkoumat nejen zákazníci z celého světa, ale při vybraných příležitostech také novináři. Firma by se chtěla svými řešeními více chlubit, a ačkoli jí pražské zázemí nedá tolik prostoru jako dává třeba německý Boxberg skupině Bosch nebo polygon Contidrome firmě Continental, předností by měla být právě snadná dostupnost.





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.