Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Umění na dvou kolech: nádhera s proskleným motorem je na prodej

aktualizováno 
Americké motorky byly vždycky tak trochu jinde. Vedle tradičního výrobce Harley-Davidson, který zabírá přes polovinu amerického trhu, totiž domácí značky skoro nemají šanci. Proto se musí pořádně odlišit a přijít s něčím opravdu novým a exkluzivním.

Vanguard Roadster, industriální bratr Confederate s kompletním LED osvětlením a kamerou místo zpětných zrcátek | foto: Jan Altner, motodenik.cz

Vanguard Roadster, industriální brácha Confederate. Kromě dokonale opracovaného kovu jsou zde zajímavé skleněné průhledy do motoru na roztočená ozubená kola.

Od značky Confederate, která se specializuje na kusovou výrobu hodně výjimečných strojů, se nyní tak trochu odštěpila nová značka Vanguard a v New Yorku pak představila model Roadster. Hodně divoký artefakt industriálního umění, který je přitom komplet připravený do kusové výroby. Pokud vám základní myšlenka trochu připomíná Confederate, pak jste na správné adrese, protože za tímto strojem je Edward Jacobs, původní designér Confederate.

Vanguard používá stejnou pohonnou jednotku jako Confederate, véčkový dvouválec S&S X-Wedge se zdvihovým objemem 1 917 ccm, ale v konstrukci a designu jde ještě o něco dál. Vypadá jako celý vyřezaný na CNC stroji a ono to tak vlastně i bude.

Fotogalerie

Kromě dokonale opracovaného kovu jsou zde zajímavé skleněné průhledy do motoru na roztočená ozubená kola.

Základní vodorovná linie stroje funguje jako kovový rám a vede rovně od krku řízení až úplně dozadu pod sedlo, kde se ukazují výdechy koncovek výfuku.

Jinak motorku tvoří jen obrovský motor a kola, to zadní je zajímavě řešené plným kotoučem. Přenos výkonu kardanem na zadní kolo je inženýrskou lahůdkou.

Za povšimnutí stojí, že z celého stroje netrčí jediná hadička ani kabel, dokonce i hydraulika k brzdám je vedená vnitřkem.

Vanguard Roadster, industriální brácha Confederate s kompletním LED osvětlením.

Vanguard Roadster, industriální brácha Confederate s kompletním LED osvětlením.

LCD přístrojovka zahrnuje i kameru, která nahrazuje zrcátka. A tento Roadster je dokonce i dvoumístný, stupačky spolujezdce jsou vyklápěcí a jsou schované ve spodní části pod sedlem. Velkou výhodou Vanguardu bude jeho relativně dostupná cena. Třicet tisíc dolarů by sice na našem trhu znamenalo cenovku kolem milionu korun, ale jediný srovnatelný stroj na světě, americký Confederate, je ještě téměř třikrát dražší.

Autoři:




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Kawasaki KX 85 LW 2016
Kawasaki KX 85 LW 2016

r.v. 2016, naj. 15 km
108 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.