Ve formuli 1 jsem se nesvezl

  19:44
Pracovat v televizi bylo jeho snem už od sedmi let. Proto se po vystudování produkce na DAMU a krátkém působení v Divadle Na zábradlí stal Jiří Nikodým moderátorem sportu v televizi Prima, kde je v necelých 30 letech současně šéfredaktorem sportovní redakce.
Jiří Nikodým

Jiří Nikodým - Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu | foto: MAFA

Televizní komentátor závodů F1 Jiří Nikodým je věrný stále stejné značce automobilu.

Ve světě rychlých aut se pohybujete už několik let. Svezl jste se už ve formuli 1?
To je častá otázka. A neustále odpovídám záporně. Ne a ani po tom netoužím.

Dá hodně práce se připravit na komentování závodu formule?
Na komentování jakéhokoli sportu se musíte důkladně připravit. Od mládí jsem vstřebával informace a souvislosti, které se mi teď samozřejmě hodí. Pochopitelně s každým novým ročníkem a každým blížícím se závodem se příprava zintenzivňuje a potom je to už jen sbírání nových údajů. Několik dní před přenosem člověk nemůže dělat nic jiného než myslet na konkrétní závod.

S jakým autem v současné době jezdíte?
Vždy jsem měl Citroëny a jezdil s nimi. Začátky byly s modely AX, poté ZX a v současné době vlastním xsaru. A jestli si v budoucnu pořídím další auto, tak to bude opět Citroën.

Za volantem trávíte každý den spoustu času. Kolik kilometrů najedete za rok?
Když vezmu v úvahu, kolik jsem najezdil kilometrů kvůli formuli, ročně to dělá tak třicet tisíc.

Jaký automobil je vaším snem a co vše by měl splňovat?
Nikdy jsem takhle nepřemýšlel. Pro mě je důležité, aby mě auto vždy dovezlo tam, kam má. Takže musí být spolehlivé, pohodlné, nesmějí mě bolet záda, když z něho vylezu. Samozřejmě se v něm musím cítit bezpečně.

Jak bude vypadat nástupce Citroënu Xsara? 

Nepřemýšlel jste někdy o koupi terénního offroadu?
Některé off-roady se mi skutečně líbí. Mám rád hlavně takové ty pořádné terénní vozy jako třeba Land Rover Discovery. V našich podmínkách se dá přece jen využít nejvíc na horách, kam se já dostanu jen na pár dní v roce. Určitě se v off-roadu člověk cítí bezpečně, ale já bych ho nemohl příliš využít.

Jezdíte pravidelně se svým vozem na technické prohlídky, dbáte o něj?
O můj vůz se stará servis v Praze. Jezdím na pravidelné prohlídky, a auto je tím pádem ve vynikajícím stavu. A když se přece jen vyskytne nějaký nečekaný problém, stačí zvednout telefon a velmi rychle se všechno vyřeší.

Dokážete si poradit s drobnými závadami?
Pokud jde třeba o výměnu kola, tak to zvládám bez potíží sám, podobně jako dolévání různých kapalin. Ale jakmile se musí otevřít kapota nebo něco někde rachtá, tak jedu rovnou do servisu. Dnes jsou auta tak technicky složitá, že je lepší nechat práci těm, kteří ji dokonale umějí.

Vyznáváte rychlou jízdu?
Rychle jsem dříve jezdíval, teď už ne. Tak, jak ukládá vyhláška.

Posloucháte při jízdě v autě spíše hudbu, nebo dáváte přednost zpravodajským

Minitest Citroënu Xsara s motorem 1,4 HDi najdete TADY

stanicím?
U mě v autě musí stále něco hrát, jsem takový surfovač po autorádiu. Ale i ta mi občas vadí, protože pomalu všechny stanice hrají totéž. Rád si pustím i mluvené slovo. V Praze dávám samozřejmě přednost stanici, kde mi řeknou, jaká je kde doprava. A když nikde nedávají nic, co mě zajímá, tak rádio vypínám. V zahraničí ho moc neposlouchám, spíše si vozím CD a kazety.

Co říkáte zpřísnění postihů řidičů za dopravní přestupky?
Na základě toho, co jsem zatím viděl a četl v různých médiích, si myslím, že rozdělování zmiňovaných trestných bodů je nerovnoměrné. Jsou tam věci, které by měly být trestané přísněji, a jiné naopak méně přísně. A mám takový dojem, že některé postihy jsou hodně přehnané. I když připouštím, že represe ze strany policie musí existovat.

Myslíte si, že informovanost řidičů o dopravních problémech z médií je dostatečná?
Já si myslím, že lidi málo poslouchají to, co se jim kde radí. Příklad: když se někde řekne nebo napíše, že tam a tam leží hodně sněhu a je to v těch místech vůbec nebezpečné, mnozí si řeknou: "Vždyť mně se nemůže nic stát, já jsem král, a kdo je víc? Mám přeci pořádné auto, no a pokud to někdo vzdá, tak je zbabělec, protože já tam prostě dojedu." Když ale zjistí, že to nejde, začne nadávat všem okolo. Myslím si, že je to jen odraz společnosti, protože někteří si dovolí doslova všechno a přitom zapomínají, že jsou tady dána pravidla hry, která se mají dodržovat.

Jaký máte názor na autobazary?
V autobazaru jsem si žádné auto nekupoval. Nikdy o vyhlédnutém autě nemůžete vědět všechno a pak vás ledacos překvapí. Chci mít klid, a když si koupím auto, tak nové. Vím, že kromě pravidelných prohlídek po určitém počtu kilometrů do servisu v podstatě nemusím. Vlastně stačí jen natankovat a jet. Nehledě na to, že v novém autě se jezdí tak báječně, pohodlně a příjemně.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...