Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Francii by měly do roku 2020 jezdit dva miliony elektromobilů

  11:37aktualizováno  11:37
Francouzská vláda doufá, že do roku 2020 budou v zemi jezdit alespoň dva miliony automobilů vybavených elektrickými bateriemi. Ministři pro ekologii Jean-Louis Borloo a průmyslu Christian Estrosi zveřejnili vládní plán, který má tohoto cíle dosáhnout mimo jiné pomocí firem s velkými flotilami vozidel.

Renault Fluence Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Směřování k ekologičtější dopravě má podpořit prodloužení poskytování bonusů až do 5 000 eur (125 000 Kč) pro vozidla, jejichž emise jsou nižší než 60 gramů kysličníku uhličitého na ujetý kilometr, a to minimálně do roku 2012. Dotknout by se to mělo prvních 100 000 aut.

Dalších 50 000 vozidel si má v průběhu pěti let pořídit nejrůznější koncerny, od státní pošty (10 000 kusů), po elektrárenský gigant EdF, státní dráhy SNCF, vodárenskou společnost Veolia až státní úřady a městské radnice. Do roku 2015 by různé společnosti mohly nakoupit dalších 50 000 těchto aut.

Zátěž pořizovacích nákladů by měla u firem pominout mnohem nižšími náklady na provoz a údajně dlouhá životnost aut.

Očekává se, že první ryze elektrická vozidla se začnou v zemi prodávat masově od konce příštího roku. Tento trh se má ale rozvinout naplno, až bude automobily možné pohodlně dobíjet doma a v zaměstnání. Síť asi 4,4 milionu dobíjecích stanovišť by měla být k dispozici do roku 2020. Od roku 2012 mají parkovací stání disponovat povinně zásuvkami na dobíjení.

Vláda doufá, že je na svá parkoviště umístí také nákupní centra, kina nebo hotelové řetězce.

Už za rok by se mělo začít experimentovat také s vyměňováním baterií, které pro automobilku Renault vyvinula společnost Better Place. Baterie, jejichž výrobu se stát zavázal finančně podporovat 125 miliony eur, by měly používat zpočátku taxíky v pařížské oblasti.

Předpokládané investice přesahují čtyři miliardy eur. Ministři připomněli, že je to méně než 30 miliard eur zaplacených Francií za spotřebu nafty dopravními prostředky v roce 2008.

Francie také usiluje o dosažení společné politiky v této otázce s ostatními státy Evropské unie. Spolupráci má již slíbenou od Německa.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.