Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Francii se na ojetém loganu vydělává

aktualizováno  4. listopadu 18:12
Na levném renaultu lze ve Francii vydělat až tisíc euro. Pařížský deník Le Parisien napsal, že ceny ojetých loganů přesahují až o tisíc euro ceny nových. Logan, který se ve Francii prodává pod značkou Renault, je na tamějším trhu pro letošek beznadějně vyprodán.

Při převzetí klíčků od nového auta ztrácíte ve Francii podle statistik 15% - 20% ceny. Ekonomický logan ale staví statistiky na hlavu.

Bez výraznější reklamy byl uveden na trh před čtyřmi měsíci.

Celá dodávka pěti tisíc loganů, kterou chtěla francouzská pobočka prodat tento rok, byla vyprodána během méně než jednoho týdne a čekací lhůty se stále prodlužují.

Za ojetý logan tak mohou Francouzi zaplatit 10 až 11 tisíc eur, zatímco nový logan vyjde ve Francii na 7 500 - 11 210 eur podle výbavy.

Jak se zdá, loganu obskurní test, při kterém německý ADAC levné rumunské auto převrátil, příliš neuškodil.

Diesel pro logan

Automobilka dokonce chystá kombíkovou verzi a na frankfurtském autosalonu představila i turbodiesel, který bude na českém trhu k mání od ledna.

Turbodiesel dCi z produkce Renaultu je od září v ceníku loganu na rumunském trhu. Prozatím splňuje pouze emisní normu Euro 3 a nabízí výkon 48 kW (65 koní).

Do dalších zemí Evropy dorazí common-rail začátkem roku 2006, již s Euro IV a dvěma kilowatty navíc (50 kW/68 k).

Slabší verze dosahuje 160 Nm při dvou tisících otáček, silnější stačí o třista méně. Logan 1,5 dCi nabídne o něco horší dynamické parametry než benzinové verze. Maximální rychlost 158 km/h a zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 15 s znamená o 4 km/h méně a 2 s více než v případě benzinové čtrnáctistovky.

Vše ale vyváží spotřeba. S čerpadláři se totiž majitel dieselového Loganu asi často vídat nebude. Z padesátilitrové nádrže odčerpá „dCičko“ každých sto kilometrů kombinované jízdy 4,7 litru nafty. Městská spotřeba je 5,8 litru, mimoměstská pak činí 4,1 litru na sto kilometrů.

Doposud byl Logan k dostání pouze ve dvou benzinových verzích s motory 1,4 a 1,6 litru. Příští rok by měla ještě přibýt verze spalující plyn. Ještě před zahájením prodeje dieselu se logan uvede na trzích Belgie, Švýcarska, Nizozemí, Rakouska a Itálie. Logan naplňuje své předsevzetí stát se autem pro celý svět, po Evropě začíná dobývat také Afriku, Asii a těší se do jižní Ameriky.

Autoři:


Témata: Normy, Dacia, Renault


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.