Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve frontě na Opel je první Fiat, hned za ním Číňani

  17:35aktualizováno  17:35
Fiat má zájem o převzetí Opelu, tvrdí spekulace, ale italská automobilka to neúnavně popírá. Naposledy o zájmu Italů o tradiční německou značku, která patří pod americký koncern GM už od roku 1929, informoval dnes server Spiegel Online.

Opel a Fiat spolupracují už dlouho. Malá corsa (na obrázku) používá stejnou techniku jako Fiat Grande Punto. | foto: Opel

Tradiční evropská značka Opel nabízí atraktivní auta, přesto se v souvislosti s ní mluví o nejisté budoucnosti. Její mateřský koncern General Motors čelí velké krizi. V posledních dnech se mezi zájemci o odkoupení Opelu objevil italský Fiat. Ale mluví se také o kupcích z Číny.

Opel přiznal šest zájemců

Informaci o možné alianci Opelu s Fiatem přinesl před nedávnem magazín Automotive News. Pro své partnerství by si italská značka ráda kromě evropského Opelu vybrala také aktivity General Motors v Latinské Americe. Zástupci zainteresovaných firem však spolupráci popřeli.

Opel alespoň připustil, že se o něj zajímá půltucet firem. Část z nich pochází z finančního sektoru, v ostatních případech jde o automobilky. Mezi zájemci je údajně také rakouská společnost Magna-Steyr, která vyrábí auta například pro Mercedes, BMW, Chrysler, Jeep, Aston Martin nebo Saab.

Přežijí jen velcí

Fiat v současné době dolaďuje spolupráci s Chryslerem. Na konci loňského roku šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro časopis Automotive News Europe prohlásil, že se výrobci budou v blízké době spojovat do nových aliancí. Šanci na přežití finanční krize má mít podle jeho tehdejších slov jen šest největších výrobců. "Přežijí jen automobilky, které budou vyrábět alespoň šest milionů vozů ročně," uvedl v rozhovoru Marchionne.

Spojení Fiatu s Chryslerem, Opelem a latinskoamerickou částí GM by znamenalo vytvoření druhé největší skupiny světa s produkcí přes 7 milionů aut ročně. Uskupení kolem Fiatu by v boji o největší producenty konkurovalo koncernům Volkswagen a Toyota.

Zájem mají čínští obři

Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer se však podle serveru Automobilwoche klaní k jinému kupci pro Opel. Podle něj je pravděpodobnější, že německá značka skončí v rukou čínského investora. Největší šance dává konglomerátům Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) a First Automotive Works (FAW). Pro oba by šlo o výbornou příležitost, jak se prosadit na evropský trh. "Hodila by se jim technika Opelu i odbytové příležitosti," řekl Ferdinand Dudenhöffer.

Úplně mrtvá není ani možnost, že se automobilku Opel pokusí vykoupit z amerických rukou skupina evropských dealerů stejné značky. Ti už si vybrali možného šéfa pro nově vzniklou společnost. Měl by jím být bývalý šéf BMW a Volkswagenu Bernd Pischetsrieder.

Další možností je převzetí Opelu německou vládou. Podle Ferdinanda Dudenhöffera by šlo o spolehlivější a dlouhodobější řešení než v případě investorů, kteří by mohli zkasírovat rychlý zisk vzniklý s pomocí státních dotací nebo záruk a poté by se automobilky chtěli zbavit.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.