Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký M přichází

  10:07aktualizováno  10:07
Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.

Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.

Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.

Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).

Benzinové motory

výkon (kW/k)

3,5 V6

200 / 268

5,0 V8

214 / 286

5,5 V8

300 / 402

Naftové motory

výkon (kW/k)

280 CDI V6

140 / 188

320 CDI V6

160 / 214

400 CDI V6

220 / 295
(560 Nm)

AMG

výkon (kW/k)

6,3 V8

342 / 458
(600 Nm)

Hned od začátku by mělo "Mko" vystartovat s šesticí motorů. Velký Mercedes slaví největší úspěchy v Americe - zemi benzinových motorů. Pro ni jsou připraveny motory 3,5; 5,0 a 5,5 litru. Pětilitr později nahradí nový 4,6 litrový motor s 243 kilowatty (326 k) výkonu.

Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.

Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.

AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.

Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.

Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.

Další fotografie

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.