Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opavská firma chystá tříkolový skútr se střechou, jeho původ je v Číně

aktualizováno 
Společnost Motoscoot opavského podnikatele Pavla Brídy uvede za několik týdnů na trh elektrické tříkolky Velor-X-Trike. Vozítka budou mít sice řídítka jako motocykly nebo skútry, ale od těch je bude odlišovat krytá kabina.

Velor-X-Trike | foto: Motoscoot

Dokončují se i čtyřkolová elektrická vozidla vypadající jako malé automobily. Na vývoji a výrobě vozidel spolupracuje opavská firma s čínskou společností, která vyrábí elektrické skútry. Cena základní verze tříkolek bude i s DPH zhruba 140 tisíc korun, čtyřkolky budou o něco dražší.

„Mě pořád trápila myšlenka udělat nějaké vozítko, které by šlo s dobou, kdy se hledí na obnovitelné zdroje, což vůz na elektriku určitě je, ale tak, aby bylo i cenově dostupné pro zákazníky,“ vysvětluje Pavel Brída.

Velor-X-Trike

Výrobci elektrických tříkolek se podle něj nepouštějí do kabinových vozidel. „Kabinové vozidlo už obnáší trošku jinou, velice komplikovanou a složitou výrobu, protože tam řešíte otevírání, zavírání dveří, okna, ventilaci a podobně. My jsme do toho šli s tím, že lepší je kabina - jednak je to chráněné proti povětrnostním vlivům a je to i bezpečnější než kabriolet,“ řekl Brída.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si z nabídek motocyklů k prodeji na Automodul.cz.

Vozidla budou určena hlavně pro městský a příměstský provoz. Nabíjet se budou asi šest hodin a na jedno nabití ujedou zhruba 70 kilometrů. V základní verzi je jejich konstrukční rychlost 45 kilometrů za hodinu, ale mohou jet ještě o deset kilometrů v hodině rychleji. „Předpokládá se, že přes noc nabíjíte a den s tím jezdíte,“ vysvětlil podnikatel.

Vozítka by chtěl nabízet úřadům či městským organizacím nebo větším firmám. „Známý mi řekl, že na úřadě mají fabie, jezdí s tím po městě denně maximálně 50 kilometrů a jezdí s tím jeden, maximálně dva lidé. Troufám si tvrdit, že to je ekvivalent naší tříkolky. Ta je třetinová velikostí, a co se týká spotřeby, pohon na elektriku je daleko zajímavější,“ řekl Brída.

Tříkolkami Motoscoot naváže na legendární vozidla Velorex. Jejich výrobu firma oživila před šesti lety, když vytvořila nástupnický model. Ten se ovšem vyrábí na zakázku, a je tak oproti původním levným vozům poněkud dražší.

Velor-X-Trike

Elektrická vozidla se budou vyrábět v Číně, v Česku se bude dokončovat kompletace. „My jsme malá česká firma s potenciálem know-how, designu a takových věcí, ale pokud chcete vyrábět produkty, které podléhají sériové výrobě, podléhají globální evropské homologaci, musíte vyrábět formy na jednotlivé komponenty, tak pokud se nespojíte s velkým výrobcem, nejste schopen tu sériovou výrobu ufinancovat,“ řekl podnikatel.

Číňané podle něj mají s elektrickými vozidly nejvíce zkušeností. Motoscoot jim dodal mimo jiné evropský design. Koncept tříkolek vznikal od roku 2013. Nyní už mají evropskou homologaci a jsou připraveny pro prodej v Evropské unii. První zákazníci si je budou moci koupit už koncem března. Čtyřkolky, které už mají volant jako automobily, jsou podle Brídy připraveny k finální homologaci a do prodeje by měly jít nejpozději v květnu.

Fotogalerie

„Chtěli bychom mít zastoupení pro celou východní Evropu. Kdyby to šlo dobře, tak bychom se chtěli v prvním roce dostat s prodejem na nějakých 300 kusů. Je to takový startovací rok a ukáže se, jestli tato čísla jsou reálná,“ řekl Brída. Motoscoot má obchody v Opavě a Praze, otevření hlavní prodejny elektrických vozidel se showroomem se chystá v Ostravě v městské části Stará Bělá.

Letos bude firma pracovat na vývoji pracovní verze čtyřkolek, která by měla mít odnímatelnou zadní část a v ní úložný prostor. „To skýtá další možnosti. Může to sloužit k přepravě zásilek nebo třeba na rozvoz pizzy,“ řekl Brída.

Délka dojezdu nebo třeba rychlost vozidel podle něj závisí hlavně na bateriích. Dají se přizpůsobit přání zákazníka, ale vozy už by byly dražší.

„To vozítko je velmi těžko překlopitelné. Ono se zdá, že to je takový vysoký bonbonek, ale těžiště to má ve spodní části rámu, protože tam jsou všechny baterky,“ dodal Brída.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.