Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opavská firma chystá tříkolový skútr se střechou, jeho původ je v Číně

aktualizováno 
Společnost Motoscoot opavského podnikatele Pavla Brídy uvede za několik týdnů na trh elektrické tříkolky Velor-X-Trike. Vozítka budou mít sice řídítka jako motocykly nebo skútry, ale od těch je bude odlišovat krytá kabina.

Velor-X-Trike | foto: Motoscoot

Dokončují se i čtyřkolová elektrická vozidla vypadající jako malé automobily. Na vývoji a výrobě vozidel spolupracuje opavská firma s čínskou společností, která vyrábí elektrické skútry. Cena základní verze tříkolek bude i s DPH zhruba 140 tisíc korun, čtyřkolky budou o něco dražší.

„Mě pořád trápila myšlenka udělat nějaké vozítko, které by šlo s dobou, kdy se hledí na obnovitelné zdroje, což vůz na elektriku určitě je, ale tak, aby bylo i cenově dostupné pro zákazníky,“ vysvětluje Pavel Brída.

Velor-X-Trike

Výrobci elektrických tříkolek se podle něj nepouštějí do kabinových vozidel. „Kabinové vozidlo už obnáší trošku jinou, velice komplikovanou a složitou výrobu, protože tam řešíte otevírání, zavírání dveří, okna, ventilaci a podobně. My jsme do toho šli s tím, že lepší je kabina - jednak je to chráněné proti povětrnostním vlivům a je to i bezpečnější než kabriolet,“ řekl Brída.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si z nabídek motocyklů k prodeji na Automodul.cz.

Vozidla budou určena hlavně pro městský a příměstský provoz. Nabíjet se budou asi šest hodin a na jedno nabití ujedou zhruba 70 kilometrů. V základní verzi je jejich konstrukční rychlost 45 kilometrů za hodinu, ale mohou jet ještě o deset kilometrů v hodině rychleji. „Předpokládá se, že přes noc nabíjíte a den s tím jezdíte,“ vysvětlil podnikatel.

Vozítka by chtěl nabízet úřadům či městským organizacím nebo větším firmám. „Známý mi řekl, že na úřadě mají fabie, jezdí s tím po městě denně maximálně 50 kilometrů a jezdí s tím jeden, maximálně dva lidé. Troufám si tvrdit, že to je ekvivalent naší tříkolky. Ta je třetinová velikostí, a co se týká spotřeby, pohon na elektriku je daleko zajímavější,“ řekl Brída.

Tříkolkami Motoscoot naváže na legendární vozidla Velorex. Jejich výrobu firma oživila před šesti lety, když vytvořila nástupnický model. Ten se ovšem vyrábí na zakázku, a je tak oproti původním levným vozům poněkud dražší.

Velor-X-Trike

Elektrická vozidla se budou vyrábět v Číně, v Česku se bude dokončovat kompletace. „My jsme malá česká firma s potenciálem know-how, designu a takových věcí, ale pokud chcete vyrábět produkty, které podléhají sériové výrobě, podléhají globální evropské homologaci, musíte vyrábět formy na jednotlivé komponenty, tak pokud se nespojíte s velkým výrobcem, nejste schopen tu sériovou výrobu ufinancovat,“ řekl podnikatel.

Číňané podle něj mají s elektrickými vozidly nejvíce zkušeností. Motoscoot jim dodal mimo jiné evropský design. Koncept tříkolek vznikal od roku 2013. Nyní už mají evropskou homologaci a jsou připraveny pro prodej v Evropské unii. První zákazníci si je budou moci koupit už koncem března. Čtyřkolky, které už mají volant jako automobily, jsou podle Brídy připraveny k finální homologaci a do prodeje by měly jít nejpozději v květnu.

Fotogalerie

„Chtěli bychom mít zastoupení pro celou východní Evropu. Kdyby to šlo dobře, tak bychom se chtěli v prvním roce dostat s prodejem na nějakých 300 kusů. Je to takový startovací rok a ukáže se, jestli tato čísla jsou reálná,“ řekl Brída. Motoscoot má obchody v Opavě a Praze, otevření hlavní prodejny elektrických vozidel se showroomem se chystá v Ostravě v městské části Stará Bělá.

Letos bude firma pracovat na vývoji pracovní verze čtyřkolek, která by měla mít odnímatelnou zadní část a v ní úložný prostor. „To skýtá další možnosti. Může to sloužit k přepravě zásilek nebo třeba na rozvoz pizzy,“ řekl Brída.

Délka dojezdu nebo třeba rychlost vozidel podle něj závisí hlavně na bateriích. Dají se přizpůsobit přání zákazníka, ale vozy už by byly dražší.

„To vozítko je velmi těžko překlopitelné. Ono se zdá, že to je takový vysoký bonbonek, ale těžiště to má ve spodní části rámu, protože tam jsou všechny baterky,“ dodal Brída.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Kaskadér projel celý Masarykův okruh na zadním kole
VIDEO: Kaskadér projel okruh na motorce po zadním kole

Málokdo může říct, že svedl něco, co nikdo před ním. Motocyklový kaskadér Adam Peschel se takovým kouskem pochlubit může - jako první projel závodní Masarykův...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Ducati Monster 821 2015
Ducati Monster 821 2015

r.v. 2015, naj. 4 600 km
234 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.