Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velorex, jak se patří. Má dvě místa, žádné dveře a hadrovou karoserii

  13:00aktualizováno  13:00
Spartánský charakter, originální plášť karoserie, jízdní zážitky a samozřejmě tříkolová koncepce. Poznáváte ho? Velorex se letos dočkal moderního pokračovatele. Jenže tuningová rarita za půl milionu má do jednoduchosti lidovosti původního "hadráku" daleko. Tvůrci z časopisu AutoDesign&Styling si tak vymysleli velorex po svém a vlastní představu zveřejnili v aktuálním vydání.

Velorex pro 21. století | foto: Pavel Hrubý, AutoDesign&Styling

Radek Laube, šéfredaktor magazínu AutoDesign&Styling oslovil designéra Pavla Hrubého, který namaloval nový Velorex podle svých představ. Zachovali koncepci malého auta pro dva s technikou částečně převzatou z motorky. "Konstrukční jednoduchost původního vozítka jsme zachovali v tvarech karoserie, kde jsme si mohli vzhledem k novému zaměření auta dovolit vypustit dveře a střechu, což zjednoduší výrobu a ušetří náklady," popisuje Laube.

Základní nosný hliníkový rám tříkolového roadsteru má být v jejich představách v celé spodní části a za hlavami pasažérů kapotován kompozitními dílci a ve své svrchní části, po vzoru předchůdce, potažen odolnou omyvatelnou tkaninou. K pohonu by sloužil motocyklový motor, variantou pohonu však mohou být i elektromotory umístěné v kolech.

Laube a Hrubý se nebojí ani výroby: "Pokud by byla možnost, tak určitě rádi podpoříme vznik tohoto moderního a ekonomicky smysluplného nástupce původního hadráku."

Velorex pro 21. století

Tuningová směs

"Jen málokomu se může podařit uchopit odkaz Velorexu tak necitlivě jako českému tvůrci," kritizuje Radek Laube nový Velor-X-Trike, který se představil letos v březnu na brněnském výstavišti. Premiéru velor-X-triku sledujte ZDE

"Bohužel je poznat, že ruka profesionálního designéra se tohoto výtvoru zjevně nedotkla. Rádi bychom výrobcům dokázali, že investice do designéra nejsou vyhozené peníze," říká

Z jednoduché trojkolky pro invalidy se dávno stala raritní záležitost, která už neplní jen účel levného dopravního prostředku na pomezí auta a motorky, ale je vozidlem pro volný čas a zábavu. "Jeho moderní interpretace tak jen těžko vystačí se silným motorem, chromovými doplňky a dalšími samoúčelnými dekoracemi, které jsou už zcela mimo duch originálního "hadráku". Obzvlášť když se k němu ještě připojí nesmyslná cena," míní Laube.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.