Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velorex se vrací, bude mít dveře jako lamborghini

aktualizováno 
Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. Na dvou počítačových vizualizacích je vidět nový vzhled dřívějšího hadráku. Retro model nebude levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale supermoderním strojem.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. | foto: Pavel Brída

U novodobého velorexu se například budou dveře otvírat nahoru po vzoru lamborghini, karoserie bude pokrytá chameleonským lakem a výkon motoru přesáhne 200 koní. Karoserie je oproti původní verzi nízká a široká, aby mělo vozidlo stabilitu zajištěnou i širokými pneumatikami. Cenově se bude pohybovat v relaci současných luxusních motorek.

Pod novou značkou Velor-x-trike ho chce podnikatel poprvé představit za účasti původního konstruktéra nezapomenutelné tříkolky Mojmíra Stránského 10. března na motocyklovém veletrhu v Brně. Věří, že mnohé bude šokovat.

Retro model se rozhodl vyrobit k 60. výročí od doby, kdy se původní velorex začal vyrábět.

Výroba prvního funkčního prototypu nového modelu nyní finišuje. "Šest měsíců bylo opravdu na vývoj vlastně malého auta se všemi věcmi a detaily strašně málo. Karoserie je postavena jako jediný originál od první ohnuté trubky, včetně vlastního designu," uvedl motoristický nadšenec Brída, který se kvůli jeho stavbě zadlužil a musel sáhnout do rodinné sbírky cenností.

Podle něho nejvíce času zabralo zabudování samostatných dveří otvírajících se nahoru. "To byl oříšek, který jsem si tvrdohlavě vymyslel, prostě, že se musí dveře u té nejluxusnější verze otevírat nahoru jako u lamborghini," konstatoval.

Proč se nerozhodl opět postavit levné lidové vozítko, vysvětluje autor projektu tím, že má rád změny a překvapení. "Velor je úplný opak. Ani auto, ani motorka. Mám rád šoky a změny, dělám vše jinak, než se automaticky očekává," podotkl. Podle něho by se levný model v ceně od 70 do 100 tisíc korun ekonomicky nevyplatil. "Mám zkušenosti s výrobou naší levné betky jako nástupcem babety nebo pionýra. Takových levných kusů pak musíte prodat tisíce, aby se vám vrátila částka investovaná do globálních homologací a úřednických razítek včetně forem na výrobu. Prostě takový sebevrah u nového veloru už nejsem," konstatoval majitel firmy Motoscoot.

Nový velorex bude vyrábět přímo na zakázku a podle požadavků budoucích majitelů. "Každý kousek bude číslovaný extra a exkluzívní věc. To je moje cesta, za moje finance, čas ukáže, jestli se to vyplatilo, " podotkl. Plánuje ho prodávat v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux.

Pro využití na závodních okruzích bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem kolem 220 koní a maximální hmotností do 400 kg. "U ní bude kladen důraz na tuhost podvozku, jeho nastavení a odlehčení hmotnosti jako například použití karoserie z karbonu," přiblížil Brída.

Nový model, který bude vybaven nejmodernější výkonnou technikou, má vzhledem připomínat původní verzi v retrokabátě. "Starý velorex bude například připomínat sklon karoserie, pohonná jednotka motocyklu, špicová kola, víčko nádrže, průduchy sání u motoru, oblouk u dveří, aby tyto prvky evokolovaly původní stroj, byť pod jinou značkou Velor-x-trike," řekl Brída. "Ochrannou známku pod původním názvem Velorex si totiž celosvětově nechal patentovat jeden Polák."

Na tříkolovém motocyklu budou nově například xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, čtyřbodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a i interiéru vozidla. Původní plátěný plášť nyní bude sestrojen z laminátu za použití karbonu. Skleněná střecha bude odnímatelná ve stylu targa.

"Vyvíjíme vlastně malý, rychlý a hbitý automobil pro městský a příměstský provoz na bázi motocyklu, který bude vážit přibližně 500 kg a muže mít nainstalován motor i přes 200 koní, což je velmi jistě zajímavý hmotnostní a výkonový poměr," uvedl autor projektu.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu.
Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.