Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veno - první supersport z Polska

aktualizováno 
Napadlo by vás někdy, že jednou budete snít o polském autě? Ne, není to pozvánka do muzea polských fiatů, ani reklama do polské příhraniční tržnice, seznamte se s Venem, jezdit bude až 330 kilometrů v hodině.

Polský supersport Veno | foto: Veno Automotive

Poslední polské auto, které českého motoristu zaujalo, byl - pomineme-li tamní fabriku Fiatu, kde se vyrábějí pětistovky a kde se budou rodit i Fordy Ka -  pravděpodobně naposledy Polonez, v případě těch skromnějších fiátek "maluch". U našich severních sousedů se ale teď chystá něco mnohem zajímavějšího: supersport Veno.

Na polské silnice se asi moc hodit nebude, ale vzhledem k tomu, že jich má vzniknout pouhých padesát, z pečlivě střežených garáží boháčů se na ně asi ani nikdy nepodívají.

Veno má stát na podvozku, který snese přes 1 000 koní výkonu, prozatím ale parkuje pouze v hlavách tvůrců a na harddiscích jejich počítačů.

Polský supersport má být postavený z uhlíkových vláken, levnější verze má mít laminátovou karoserii. Používat se bude také hliník. Kromě dnes už běžných bixenonových světel nebo LED diod se můžeme těšit také na kameru s termovizí, která v noci odhalí chodce nebo zvíře v cestě, přípojení na internet, výškově stavitelný podvozek nebo karbokeramické kotouče brzd. Z bezpečnostních prvků výrobce mluví pouze o ABS a čtyřbodových bezpečnostních pásech.

Polský supersport Veno

Motory, které budou uložené uprostřed za kabinou, si chce veno vypůjčovat od Audi a Corvetty. Německý osmiválec 4,2 litru bude k mání ve verzích 350, 450 a 700 koní. Také 6,2litrový osmiválec americké provenience bude mít více variant, ta nejsilnější bude přeplňovaná a nabídne 1 100 koní. Časem prý dojde také na verzi s elektromotorem.

Převodovka slabších verzí pochází od Porsche, u silnějších bude stejná jako v Koeniggseggu. Maximální rychlost plánují konstruktéři na 300-330 km/h. Přední devatenáctipalcová kola mají rozměr 255/35, zadní jsou dvacetipalcové 295/35.

Supersport musí být také dostatečně exkluzivní. Ročně jich vznikne deset až dvanáct. Vybrat si budete moci mezi uzavřenou verzí kupé, nebo roadsterem s odnímatelnou střechou.

Kromě možnosti maximální individualizace Vena, která zaručí, že před kasinem v Monte Carlu druhé takové nepotkáte, dostane klient navrch dvoudenní školu okruhové jízdy.

Společnost Veno Automotive, která byla podle informací magazínu DealWatch založena začátkem minulého týdne, prozatím cenu neprozradila. Dá se ale čekat, že bude mít hodně nul. Už se prý ohlásili první zájemci.

Veno patří polské skupině Veno, ve které drží většinový podíl britský investiční fond Heros Capital. Šéf Vena Arkadiusz Kuich pro DealWatch prozradil, že společnost nyní hledá investory, kteří by stavbu pravděpodobně prvního polského supersportu pomohli financovat.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.