Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veteráni projedou Moravu, za tři dny urazí 444 kilometrů

  11:40aktualizováno  11:40
Tři desítky veteránů, z nichž nejstarší bude mít téměř osmdesát let, budou odedneška do neděle brázdit cesty po celém Olomouckém kraji. Kolona historických vozidel, v jejímž čele bude šestinásobný vítěz Rallye Paris–Dakar Karel Loprais s Tatrou Dakar, projede region křížem krážem.

Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Uvidí ji lidé od Jeseníku přes Šumperk, Přerov, Prostějov i ve známých turistických místech.

Projekt Trofeo Niké Moravia 2007 skončí v neděli vpodvečer v Olomouci. Jeho cílem je propagace turistických míst v kraji.

"Do akce se v Olomouckém kraji zapojí šestadvacet aut. Nejstarším vozem budeWikov z roku 1930, který je v kraji domácí značkou. Vyráběn byl totiž v Prostějově. Zajímavým vozem bude i Praga Piccolo z roku 1940 i Ford Mustang z roku 1965,“ řekl manažer projektu Evžen Doležal.

Kolona vyráží z Jeseníku
Kolona nablýskaných aut vyráží dnes ráno z jesenického Masarykova nádraží. Veterány poté mohou lidé spatřit v jeskyni Na Pomezí, v Šumperku, Zábřehu, Uničově a ve Šternberku.

Druhá etapa bude pokračovat v sobotu. Majitelé historických aut vyrazí ze Šternberka do Hranic, na hrad Helfštýn, do Přerova, zastaví se také na tovačovském zámku a sobotní jízdu ukončí v Prostějově na náměstí.

V neděli budou moci veterány obdivovat lidé na hradě Bouzově, v Mohelnici, Litovli a poté i na Horním náměstí v Olomouci. Kolona veteránů urazí dohromady 444 kilometrů.

Vznikne dokument
Hlavní myšlenkou projektu, který navazuje na několik podobných akcí v jiných regionech, je propagace Olomouckého kraje, jeho turistických a nejzajímavějších míst.

"Trasa prochází atraktivními místy z hlediska domácího i zahraničního cestovního ruchu, jako jsou přírodní krásy, technické a kulturní památky, s důrazem na regionální tradice a gastronomii,“ doplnil Doležal.

Kolona automobilových veteránů již brázdila v uplynulých dnech také kraj Zlínský a Jihomoravský. Obdobná jízda historických vozidel se uskutečnila loni v Moravskoslezském kraji pod názvem Trofeo Niké Silesia 2006.

Organizátoři projektu chtějí akci postupně uspořádat ve všech krajích Česka.
Z akce bude mimo jiné pořízen audiovizuální dokument, který bude využívat agentura CzechTourism při svých prezentacích v zahraničí, i osmnáctiminutový film České televize.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.