Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veteráni se ekodaně bát nemusí

aktualizováno 
Budoucí vlastníci historických vozidel mohou klidně spát. Ministerstvo životního prostředí nebude na nových majitelích veteránů chtít desetitisícovou ekologickou daň, která vejde v platnost s příchodem nového roku.

Sodomkovo Vysoké Mýto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Auta, která jsou v registru historických vozidel, této dani nepodléhají," uvedla pro deník Metro Jarmila Krebsová z ministerstva. Za historické vozidlo se dá považovat každé, které je staré 25 let a více.

Nicméně to neznamená, že vlastník Škody 120 může běžet na úřad a svou "stodvacítku" si dát registrovat jako historické vozidlo.

"To může být nyní registrováno pouze v případě, že automobil má zelenou poznávací značku nebo byl dovezen," říká Pavel Národa z Federace klubů historických vozidel. Prakticky to znamená, že se auto, které mělo v Česku bílou poznávací značku, nikdy nemůže stát veteránem.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
VŠE O NOVÉ EKOLOGICKÉ DANI

Na ilustračním obrázku je tak kupříkladu automobil, který je veřejností považován za veterána. Nicméně opak je pravdou. Historická aerovka má totiž klasickou černobílou registrační značku.

Majitel tohoto automobilu v případě, že ho koupí po 1. lednu 2009, zaplatí ekologickou daň 10 tisíc korun. "Bojujeme za to, aby v budoucnu bylo možné registrovat jako veterány i vozidla, která měla v minulosti bílou poznávací značku," dodal Národa.

Povinné ručení přitom pro veterány zůstává i nadále ve stejných cenových hladinách. Jedná se o jednu dvanáctinu z částky za obsah motoru.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.