Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Větroplach od Renaultu

  18:58aktualizováno  18:58
Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Nejinak tomu bude v Ženevě. Renault Wind - tak se jmenuje budoucnost kabrioletů automobilky, která v posledních letech platí za experimentátora automobilového designu číslo 1. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Oproti "praktickému" méganu coupé-cabrio je wind čistokrevnou záležitostí pro "srdcaře", u kterého emoce převládají nad zdravým rozumem. Koncept  má propracovaný nekonvenční interiér, překypující moderní technikou, zvenku pak designéři rozehráli koncert čistých ploch a jednoduchých měkkých linií.

Wind je jednoduše překrásné a rychlé auto, je ale také dokonale nepoužitelné pro reálný život. Víc než vůz je wind šperk zdobící garáž svého majitele.

I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí. Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) "vytyčovány" jednoduchými měkkými liniemi. Interiér naopak působí velmi subtilním dojmem, každý prvek je zde solitérem majícím zaujmout pozornost a "pohladit" oko.

Pozornost zaslouží propracované světlomety, které sice nejsou rozměrově velké, svým tvarem však zaujmou na první pohled. Ty přední využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo. Zadní světla jsou složena z LED diod.

wind = anglicky vítr
3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu devatenáctipalcové kolo (245/35). Umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty. Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek  působí velmi prostorně. Jeho hlavní zvláštností je množství pasažérů, které se do něj může poskládat. Tři je opravdu velmi netradiční počet. Sedadlo třetího, sedícího vzadu je však velmi umně maskováno. V dvoumístné konfiguraci se středová část, propojující sedadlo řidiče a spolujezdce, tváří nevinně. Až při posunutí vzad ale vyjde najevo, že se na díle vypadajícím spíše jako koňské sedlo dá sedět. Třetí cestující si v Renaultu Wind ale asi moc pohodlí neužije. Cestující také odvezou relativně hodně zavazadel - kufr má objem 232 litrů.

Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník. Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.  Zmiňme alespoň tříramenný volant s "pádly" ovládajícími sportovní mód automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem pak najdeme klasickou  řadicí páku automatu. Za pozornost stojí i polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce. Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík, sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Něco málo čísel
Pro milovníky čísel, kterým krásné tvary mnoho neříkají dodejme několik technických údajů. Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky. Rozvor činí 2,395 metru, rozchod kol je 1,51 metru. Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW (136 koní). O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Renault Wind: Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) vytyčovány jednoduchými měkkými liniemi.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek působí velmi prostorně.

Renault Wind: I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí.

Renault Wind

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind

Renault Wind: Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní. O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind: Přední světlomety využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo.

Renault Wind: Zadní světla jsou složena z LED diod.

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind: Tříramenný volant s "pádly" ovládajícími "sportovní mód" automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem najdeme klasickou řadicí páku automatu.

Renault Wind: Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce.

Renault Wind: Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Renault Wind: Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Renault Wind: Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.

Renault Wind: Za pozornost rozhodně stojí polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.