Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veyron Grand Sport je dražší a místo střechy má deštník

aktualizováno 
Automobilovým klenotům už jsou premiéry na autosalonech málo nóbl. Otevřená verze Bugatti Veyron našla to pravé publikum na přehlídce elegance v Pebble Beach.

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Grand Sport, jak otevřené tarze říkají, vám vytvoří pořádné tornádo v účesu... i v peněžence.

O pohon NEJ auta současnosti se i v nové karosářské verzi stará šestnáctiválec. Hlavním úkolem konstruktérů bylo zachovat stejné vlastnosti jako u "obyčejné" kupéverze.

Kromě střechy se tak veyron dočkal úprav, které nejsou na pohled patrné. Bugatka byla zpevněna na bocích a středovém tunelu, pevnější díky výztuhám z uhlíkových vláken jsou také sloupky držící čelní sklo.

Pod tunel s převodovkou vložili desku opět z uhlíkových vláken, která vylepšuje torzní tuhost. Aerodynamici přemalovali také vstupy vzduchu, aby tisícikoňový motor lépe dýchal. Malých kosmetických změn se dočkala čelní světla.

Střecha z karbonu je odnímatelná, protože se nikam do veyronu nevejde, musíte ji nechávat doma. Když vás na vyjížďce zastihne déšť, je připravena nouzová plátěná stříška. Tedy spíše hranatý deštník. Jednoduše ho otevřete a nasadíte mezi rám střechy a oblouky za hlavou.

Grand Sport umí předvést stejných 407 kilometrů v hodině jako uzavřený bratr. Když ale pojedete "nahoře bez", okusíte maximálně třistašedesátku. Jízda s deštníkem pak umožňuje jet maximálně - pro veyron slimáčí - stotřicítkou.

Zrychlení z nuly na stovku trvá o 0,2 sekundy déle než u kupé, tedy 2,7 s. Za sedm sekund je na dvoustovce a tři sta jede necelých 17 sekund po startu.


Za 1,4 milionu eur (bez daně) je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport váš. K dodání od března 2009, takže příští sezonu snad ještě stihnete. Ale pozor, vznikne jich jen 150 a třetinu z nich si Bugatti nechává pro vybrané klienty.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.