Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více agresivity a koní pro kultovní nissan

aktualizováno 
Nissan už se chlubí novou generací svého sportovního kupé 370Z, které je nástupcem populárního modelu 350Z. V hierarchii značky se jedná o základní sporťák, kterému dělá společnost výkonnější model GT-R.

Nissan 370Z | foto: Nissan

Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissanu Europe o novince říká: "Nový 370Z staví na nejlepších vlastnostech předchozích generací - respektuje je, ale nejde o retro, je jednoduchý, ale promyšlený, a je nezaměnitelně Z." Ale popořádku.

Po pěti letech od představení - dnes už kultovního -modelu 350Z přichází Nissan s novým sporťákem, který nabídne slušné výkonové parametry a zároveň bude cenově dostupný. Novinka 370Z v mnohém navazuje na předchůdce, je však výkonnější a agresivnější.

Nový sportovní nissan je menší než předchůdce. S délkou 4 250 milimetrů je novinka 370Z o sedm centimetrů kratší než předchozí zetko. Na šířku se novinka rozšířila o víc jak tři centimetry. Nissan 370Z je navíc přikrčenější než model 350Z, jeho výška se snížila o 7,6 milimetru. Rozvor je o 100 milimetrů kratší: 2 550 milimetrů.

Nissan 370Z

Design v mnohém navazuje na předchozí úspěšný model, z novinky však vyzařuje větší sportovní elán. Zajímavým designovým prvkem jsou světlomety. Ty mají vpředu i vzadu tvar písmene L. Přední nárazník je agresivnější, stejně jako ten zadní s efektně umístěnou dvojicí koncovek výfuků.

Z profilu si jsou nové i staré zetko velmi podobné. Záď se však plynule svažuje až k zadnímu spoileru bez vodorovné plochy za zadním oknem. Zadní boční okénko umístěné za dveřmi je menší. Výraznější jsou i kliky. Zdařilým designérským prvkem jsou blikače umístěné na boku vozu v kruhu s logem Z.

Nissan 370Z

Koeficient odporu vzduchu nového sportovního nissanu je stejný jako u předešlého modelu: cx 0.30 (cx 0.29 se sportovním paketem). Nové zetko má dveře, přední kapotu a zadní výklopnou část vyrobenou z hliníku. Celkem by měl být nový model o 43 kilogramů lehčí než předešlé provedení. Torzní tuhost karoserie naopak byla zvýšena o 30 procent.

Nissan 370Z pohání nový vidlicový šestiválec VQ37VHR s objemem 3,7 litru, který má 35 procent dílů nových. Model 350Z má motor s objemem 3,5 litru. Motor má variabilní časování ventilů a nabízí maximální výkon 247 kW při 7 000 ot./min. Točivý moment dosahuje hodnoty 366 Nm při 5 200 ot./min. Výkon je tedy oproti Nissanu 350Z vyšší o 17 kW a točivý moment větší o 8 Nm. Je ovšem třeba upozornit, že tyto parametry platí pro americkou verzi zetka. Evropská specifikace se teprve připravuje.

Nissan 370Z

Nové zetko používá buď manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuální změny převodů pádly pod volantem.

"Šestirychlostní manuální převodovka s úzkým odstupňováním je jako první na světě vybavena systémem SynchroRev Match, který automaticky ladí otáčky při podřazování," chlubí se Nissan.

Maximální rychlost ani zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce prozatím nezveřejnil. Standardní osmnáctipalcová kola s pěti paprsky doplňují sportovní charakter vozu. Se sportovním paketem zákazník dostane kola devatenáctipalcová.

Interiér nového sportovního nissanu přináší modernější tvary a křivky. Kaplička s budíky je opět napevno připevněna k nastavitelnému volantu.

V autě je místo pouze pro dva. Interiér je vyveden v černé, kožené sedačky mohou být černé, šedé nebo oranžové. Na přání se dodává navigace s dotykovým displejem a pevným diskem s kapacitou 9,3 GB. Nechybí možnost připojení iPodu. Motor se startuje tlačítkem.

Nový Nissan 370Z se bude nabízet v sedmi barvách karoserie: bílé, modré, stříbrné, černé, červené, platinové a žluté. Posledně jmenovaná barva by měla být v prodeji pouze v prvním roce prodeje. Na evropský trh se nové zetko dostane až v dubnu příštího roku.

Nissan 370Z

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.