Nissan 370Z

Nissan 370Z | foto: Nissan

Více agresivity a koní pro kultovní nissan

  • 5
Nissan už se chlubí novou generací svého sportovního kupé 370Z, které je nástupcem populárního modelu 350Z. V hierarchii značky se jedná o základní sporťák, kterému dělá společnost výkonnější model GT-R.

Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissanu Europe o novince říká: "Nový 370Z staví na nejlepších vlastnostech předchozích generací - respektuje je, ale nejde o retro, je jednoduchý, ale promyšlený, a je nezaměnitelně Z." Ale popořádku.

Po pěti letech od představení - dnes už kultovního -modelu 350Z přichází Nissan s novým sporťákem, který nabídne slušné výkonové parametry a zároveň bude cenově dostupný. Novinka 370Z v mnohém navazuje na předchůdce, je však výkonnější a agresivnější.

Nový sportovní nissan je menší než předchůdce. S délkou 4 250 milimetrů je novinka 370Z o sedm centimetrů kratší než předchozí zetko. Na šířku se novinka rozšířila o víc jak tři centimetry. Nissan 370Z je navíc přikrčenější než model 350Z, jeho výška se snížila o 7,6 milimetru. Rozvor je o 100 milimetrů kratší: 2 550 milimetrů.

Nissan 370Z

Design v mnohém navazuje na předchozí úspěšný model, z novinky však vyzařuje větší sportovní elán. Zajímavým designovým prvkem jsou světlomety. Ty mají vpředu i vzadu tvar písmene L. Přední nárazník je agresivnější, stejně jako ten zadní s efektně umístěnou dvojicí koncovek výfuků.

Z profilu si jsou nové i staré zetko velmi podobné. Záď se však plynule svažuje až k zadnímu spoileru bez vodorovné plochy za zadním oknem. Zadní boční okénko umístěné za dveřmi je menší. Výraznější jsou i kliky. Zdařilým designérským prvkem jsou blikače umístěné na boku vozu v kruhu s logem Z.

Nissan 370Z

Koeficient odporu vzduchu nového sportovního nissanu je stejný jako u předešlého modelu: cx 0.30 (cx 0.29 se sportovním paketem). Nové zetko má dveře, přední kapotu a zadní výklopnou část vyrobenou z hliníku. Celkem by měl být nový model o 43 kilogramů lehčí než předešlé provedení. Torzní tuhost karoserie naopak byla zvýšena o 30 procent.

Nissan 370Z pohání nový vidlicový šestiválec VQ37VHR s objemem 3,7 litru, který má 35 procent dílů nových. Model 350Z má motor s objemem 3,5 litru. Motor má variabilní časování ventilů a nabízí maximální výkon 247 kW při 7 000 ot./min. Točivý moment dosahuje hodnoty 366 Nm při 5 200 ot./min. Výkon je tedy oproti Nissanu 350Z vyšší o 17 kW a točivý moment větší o 8 Nm. Je ovšem třeba upozornit, že tyto parametry platí pro americkou verzi zetka. Evropská specifikace se teprve připravuje.

Nissan 370Z

Nové zetko používá buď manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuální změny převodů pádly pod volantem.

"Šestirychlostní manuální převodovka s úzkým odstupňováním je jako první na světě vybavena systémem SynchroRev Match, který automaticky ladí otáčky při podřazování," chlubí se Nissan.

Maximální rychlost ani zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce prozatím nezveřejnil. Standardní osmnáctipalcová kola s pěti paprsky doplňují sportovní charakter vozu. Se sportovním paketem zákazník dostane kola devatenáctipalcová.

Interiér nového sportovního nissanu přináší modernější tvary a křivky. Kaplička s budíky je opět napevno připevněna k nastavitelnému volantu.

V autě je místo pouze pro dva. Interiér je vyveden v černé, kožené sedačky mohou být černé, šedé nebo oranžové. Na přání se dodává navigace s dotykovým displejem a pevným diskem s kapacitou 9,3 GB. Nechybí možnost připojení iPodu. Motor se startuje tlačítkem.

Nový Nissan 370Z se bude nabízet v sedmi barvách karoserie: bílé, modré, stříbrné, černé, červené, platinové a žluté. Posledně jmenovaná barva by měla být v prodeji pouze v prvním roce prodeje. Na evropský trh se nové zetko dostane až v dubnu příštího roku.

Nissan 370Z