Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více koní, nižší spotřeba - nová Porsche Boxster a Cayman

aktualizováno 
Porsche představuje druhou generaci svých sportovních vozů Boxster a Cayman. Levnější alternativy pro model 911 mají aktuálně více výkonu a zároveň se podařilo snížit jejich spotřebu.

Porsche Boxster S | foto: Porsche

Automobily Boxster s plátěnou stahovací střechou i kupé Cayman se dočkaly modernizace, která se dotkla jak pohonných jednotek, tak designu. Oba dva nové modely, které se představily na autosalonu v Los Angeles, si zachovaly koncepci s motorem uprostřed.

Od předchůdců novou generaci Porsche Boxster i Cayman poznáme podle přepracované přední a zadní části. Nové halogenové přední světlomety si vzaly za vzor již nevyráběné Porsche Carrera GT.

Porsche Boxster S

Po vzoru nové generace modelu 911 byly pozměněny i zadní světlomety. Oba modely mají také nová LED světla pro denní svícení. U boxsteru jsou seřazeny v řadě, u kupé cayman jsou umístěny do kruhu.

Základní provedení obou modelů pohání tradiční plochý šestiválec s protilehlými válci o objemu 2,9 litru. V boxsteru má nejvyšší výkon 255 koní (188 kW), což je o 10 koní více než u předešlého provedení.

Porsche Boxster S

Kupé cayman si v základu polepšilo dokonce o 20 na 265 koní (195 kW). Maximální točivý moment vrcholí u modelu Boxster na 290 Nm, u modelu Cayman na 300 Nm.

Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S mají opět šestiválcový boxer, ale s objemem 3,4 litru. Ten dostal přímé vstřikování benzinu. Výkon oproti předchůdcům opět stoupl, u Boxsteru S o 15 a u Caymanu S o 25 koní.

Porsche Cayman S

Nový Boxster S se tak může pochlubit nejvyšším výkonem 310 koní (228 kW), Cayman S má ještě o deset koňských sil víc (235 kW). Točivý moment Boxsteru S má maximum 360 Nm, Cayman S má maximální točivý moment 370 Nm.

Vyšší výkon a použití dvojspojkové automatické převodovky PDK se podepsalo na lepší dynamice. Cayman S s převodovkou PDK a kontrolou prokluzu kol dokáže na 100 km/h vystartovat již za 4,9 sekundy. Boxster se standardní šestistupňovou převodovkou dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Porsche Cayman S

Maximální rychlost Boxsteru S vážícího 1355 kg se standardní převodovkou je 274 km/h. S převodovkou PDK váží Boxster S o 25 kg více a maximální rychlost je o 2 km/h nižší.

Cayman S je o pět kilogramů lehčí a dosahuje maximální rychlosti 277 km/h se standardní manuální převodovkou. Převodovka PDK se na hmotnosti a nejvyšši rychlosti podepsala stejně jako u otevřeného dvojčete "kajmana".

Porsche Cayman S

Vyšší výkon neznamená nutně vyšší spotřebu. Díky převodovce PDK mají nyní oba základní modely spotřebu o 11 procent nižší než předchozí provedení s automatem Tiptronic S.

Nová generace provedení Boxster S a Cayman S s dvojspojkovou převodovkou PDK mají oproti předchůdcům s Tiptronicem S spotřebu nižší dokonce o 16 procent. Kombinovaná spotřeba je při použití automatu u obyčejného boxsteru a Caymanu 9,1 l/100 km a u "eSkových" verzí 9,4 l/100 km.

Porsche Cayman S

Základní verze mají sedmnáctipalcová kola. Výkonnější provedení S má osmnáctipalcová. Oba modely mohou mít vyhřívaná a odvětrávaná sedadla a novinkou je možnost připojení iPodu.

Nový boxster a cayman se začne prodávat v únoru. V Německu bude stát základní boxster 46 142 euro. Za nejobyčejnější cayman si Porsche bude účtovat 49 831 eur. Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S budou stát 55 781 eur, respektive 61 493 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.